Jak szukać kontaktów w internecie?

kontaktyW biznesie marketingu wielopoziomowego (MLM) podstawą działania są kontakty. Jak je nawiązywać i gdzie szukać nowych kontaktów?

Na początku działania w MLM to właśnie „poszukiwanie kontaktów” napawało mnie największymi wątpliwościami: mieszkam w małej wiosce (ledwie 200 osób), do najbliższego miasta 15 km, więc znalezienie kontaktów, które byłyby zainteresowane wejściem do biznesu w marketingu wielopoziomowym wydawało mi się w tej okolicy wręcz nierealne… Dopiero po przemyśleniu sprawy doszłam do jakże kreatywnego wniosku, że… przecież działam przez internet! A tutaj na brak ludzi naprawdę nie można narzekać.

Jak jednak znaleźć tych, którzy być może będą zainteresowani pracą w MLM?

Kilka metod poszukiwania kontaktów na Facebooku

  • Komentuj z sensem grupy, na których udzielają się potencjalnie zainteresowane MLM osoby, pamiętając przy tym, że pracą i dorabianiem z wykorzystaniem internetu może być zainteresowany Każdy człowiek, co nie znaczy, że pół dnia powinniśmy spędzać na funpage’ach typu „głupie dowcipy” czy „gołe baby”… tam zagląda się w konkretnym celu i niespecjalnie zwraca uwagę na komentarze tych, którzy się tam udzielają. I jeszcze rzadziej przechodzi na ich profile, żeby zobaczyć kto to taki.
  • Komentuj funpage firm i stron okołotematycznych: biznes, praca, pozytywne myślenie, rozwój osobisty, firmy, ubezpieczenia, stowarzyszenia przedsiębiorców. Znajdź w sieci strony dot. biznesu, e-biznesu i pracy (np. forbes, money.pl, bankier, ecommerce, gazety ogólnopolskie), a następnie znajdź ich funpage na Facebooku i zacznij się na nich udzielać.
    Wyszukiwanie kontaktów z konkretnych funpage, na przykładzie:

kontakty z Facebooka

  • Komentuj funpage znanych couchów i trenerów rozwoju osobistego (najlepiej tych, na których szkolenia sam chodzisz) – będą otaczać Cię ludzie o podobnych wartościach i podobnym sposobie myślenia
  • Komentuj komentarze innych. Przykład: Pan X skomentował ciekawie post na funpagu strony Y, – polub ten komentarz, skomentuj a następnie przejdź na profil Pana X, sprawdź czym się zajmuje, co go ciekawi, jeśli jest to możliwe, to zostaw u niego kilka komentarzy. Wróć za 2 dni, znów coś dodaj – wyślij zaproszenie do znajomych, lub napisz prywatną wiadomość o czymkolwiek niezwiązanym z biznesem. Daj się zapamiętać. Zasada wzajemności sprawia, że osoby, które skomentowaliśmy/polubiliśmy – zajrzą na nasz profil. Utrzymując taką relację ma się spore szanse na to, że z czasem ta osoba zaciekawi się również tym, czym się zajmujemy. Ważne: profil osoby, którą komentujesz oglądają też jej znajomi – być może w Twoim komentarzu zainspiruje ich coś, co sprawi, że oni również do Ciebie zajrzą.
  • superkomentarzInteresuj się – ale tak uczciwie, tym co robią inni, czy co umieścili na swoimi profilu. Nie zostawiaj masowych komentarzy w stylu „super” – takie komentarze nie przyciągają uwagi, a zależy nam na tym, żeby przyciągały. Żeby wywołały jakiś Efekt. Akcję.
  • Zwracaj uwagę na to, co się dzieje na Twoim własnym profilu/stronie na FB. Jeśli Twoje posty zaczyna komentować ktoś, kogo nie znasz – sprawdź kto to jest, napisz do niego, porozmawiaj luźno przez chwilę.
  • Nie narzucaj się – nie wciskaj oferty ludziom, którzy pierwszy raz do Ciebie zajrzeli, lub Ty do nich. Zależy nam na współpracy z partnerami fair play, a nie oszołomami spamującymi internet:) Dodawaj ludzi do swojej listy znajomości, podtrzymuj relację, wracaj do nich – ale nigdy, ale to nigdy nie „rekrutuj” nikogo podczas pierwszej rozmowy.

Metody poszukiwania kontaktów poza Facebookiem

 

  • Udzielaj się na tematycznych forach dyskusyjnych i nawiązuj relacje z ich użytkownikami. Fora: biznes, e-biznes, praca, zarabianie przez internet, firmy, przedsiębiorczość, fora dla bezrobotnych, duże fora ogólnotematyczne, marketing, czy docelowo mlm.
    Zobacz też: jak wybierać fora do promocji wizerunkowej
  • Komentuj blogi osób z branży i zostawiaj na nich adres do swojego bloga lub profilu na FB.
  • Zarejestruj się w serwisach społecznościowych innych niż FB i tam działaj podobnie jak na FB (patrz wyżej)
  • Stwórz stronę przechwytującą, załóż autoresponder i zbieraj listę adresową osób, które będziesz mógł czegoś nauczyć, i jednocześnie zaproponować współpracę (topowi marketerzy mówią, że ten punkt jest absolutnie obowiązkowy!
  • Twórz darmowe poradniki i udostępniaj je w zamian za zapisanie się na Twoją listę adresową (jak stworzyć bloga, jak pisać perswazyjne teksty, jak stworzyć stronę przechwytującą od A do Z, jak nakręcić pierwszy filmik, czy chociażby jak założyć własny kanał na YouTube). Znów zyskasz adresy osób, którym z czasem będziesz mógł zaproponować współpracę.

Eric Worre w „Bądź Pro” podkreśla: Nawiązuj kontakty celowo.
Nie ukrywaj się przed światem – spraw, żeby było Cię widać, udzielaj się i dziel się, bądź aktywny, podtrzymuj relacje. Odpowiedni ludzie sami do Ciebie przyjdą.

Ale musisz im pomóc Cię znaleźć.

7 komentarzy

  • Niby wszystko wiem, ale nadal nie robie kilku rzeczy, ktore wymienilas. Czas to zmienic – wlasnie robie liste „miejsc” w Internecie, gdzie powinnam sie bardziej udzielac 🙂 Dzieki Olu!

  • Bardzo pomocny i treściwy artykuł , doskonale pokazuje jak powinno się zacząć , dziękuję 😀

  • marzenacholerzynska

    Bardzo ciekawe wskazówki i myślę, że mogą przynieść efekt nie tylko w mlm 🙂

    • Aleksandra Niedzielska

      Oczywiście Marzena, myślę nawet, że umiejętność poszukiwania kontaktów przydaje się w każdej branży: od sprzedaży, własnych usług, turystyki, budowlanki, czy salonu fryzjerskiego itd. Przecież wszyscy jesteśmy czyimś klientami i coś ciekawego możemy mieć drugiej stronie do zaoferowania:)
      Naturalnie do momentu gdy świat opanują roboty, które nie będą nawiązywać kontaktów, tylko łączyć się czipami;) Ale mam nadzieję, że do tego daleko (oby) :))

  • Bardzo pomocne wskazówki. Zapraszam Wrocławian do rozmowy ze mną o pracy w branży finansowej OVB. 604075721.

  • piotr Piekarski

    bardzo pomocny artykuł i przede wszystkim pokazujący co trzeba zrobić i czego unikac

Ta strona nie zbiera adresów e-mail.
Do dodania komentarza wystarczy podpis/ksywka i sam komentarz :)

Dodaj komentarz


1) Podanie e-maila NIE jest wymagane do dodania komentarza.

2) Jeśli chcesz przy komentarzu zostawić link do swojej strony (nie mylić z czystym reflinkiem),
pamiętaj, że opublikuję go wyłącznie wtedy, jeśli komentarz będzie wartościowy, nie spamerski
i będzie miał min 300 znaków.
:)