Jak wybierać fora do kampanii promocyjnej?

fora dyskusyjneWybór dobrych forów dyskusyjnych do prowadzonej na nich kampanii promocyjnej – bez względu na to, czy promujesz konkretny produkt, usługę czy też własną markę, jest niezwykle ważny.

Źle wybrane miejsca nie tylko zmarnują czas, który poświęcisz na kampanię, ponieważ nie przyniesie ona żadnych efektów, ale i z pewnością sprawią, że zniechęcisz się do takiej formy reklamy, choć jest ona bardzo skuteczna.

Oczywiście pod warunkiem wyboru dobrych miejsc…

Na początek: istnieją w zasadzie 2 główne formy promowania się/reklamy  firm i osób na forach dyskusyjnych: Promocja wizerunkowa oraz Promocja pozycjonująca.

Obie dają zdecydowanie różne efekty, więc zanim wybierzesz fora zastanów się, którą formą chcesz się zająć.

  • Promocja wizerunkowa – to najlepsza i najbardziej etyczna forma prowadzenia kampanii na forach dyskusyjnych. Przynosi też naprawdę dobre efekty – zwłaszcza jeśli jest prowadzona systematycznie i konsekwentnie. W tej formie najważniejsze jest budowanie wizerunku marki: osoby, bądź firmy, poprzez informowanie o niej użytkowników forów, ale tak, by było to jak najmniej nachalne. W promocji wizerunkowej NIE wolno w treści postów umieszczać żadnych linków – zresztą coraz częściej traktowane są one przez innych uczestników forów jako spam. Bez względu na dobre intencje. Promując się wizerunkowo na forach bądź aktywny, odpowiadaj na pytania, pomagaj innym bezinteresownie – to działa. I oczywiście dodawaj w treści wypowiedzi nazwę swojej firmy, marki , produktu czy zarejestruj się na własne nazwisko, jeśli jesteś ekspertem w konkretnej dziedzinie.
  • Promocja pozycjonująca – to niestety najczęściej wybierana przez firmy opcja reklamy na forach. „Niestety”, ponieważ użytkownicy forów niespecjalnie za nią przepadają, a marketerzy szeptani, którzy nie znają zasad prowadzenia takiej formy reklamy zmienili ją niemalże w spam. Skrótowo: w napisanym na forum poście umieszcza się link do strony lub produktu, a wyszukiwarka wychwytuje taki link i sprawia, że nieco podnosi się pozycja strony internetowej w go ogle. I na tym głównie zależy firmom – żeby szybko i skutecznie „wskoczyć” np. na 1 stronę wyników.

Jak wybrać fora do promocji wizerunkowej?

    • Wybieraj wyłącznie najlepsze fora dyskusyjne: min. PR 2, z wysokim ruchem i dużą popularnością.
    • Sprawdź na stronach:
      http://moz.com/researchtools/ose czy dane forum ma przynajmniej wynik 20 jeśli chodzi o Domain Authority oraz Page Authority (takie fora są najlepsze). Im większy wynik na 100 – tym lepiej

przyklad forum

 

przyklad forum

  • Wpisz w wyszukiwarce przykładowe hasło „forum ogrodnicze” „forum mlm” „forum biznes” i od razu zgarnij do swojej listy forów wszystkie wyniki z pierwszej dziesiątki – na nich warto prowadzić kampanię wizerunkową firmy

 

Jak wybrać fora do promocji pozycjonującej?

W zasadzie powinieneś zrobić wszystko tak, jak wyżej, ale od razu uprzedzam, że to nie zadziała. Powód: administratorzy dobrych, mocnych forów kasują na nich posty tych, którzy umieszczają linki. Jeśli nie dodajesz linków w postach – wybieraj fora jak wyżej, ale w kampanii czysto pozycjonującej, gdzie je dodajesz możesz o tym zapomnieć (strata czasu, pracy, pieniędzy).

    • W pierwszej kolejności wybierz fora min PR 1, gdy je wykorzystasz – wybieraj PR 0 i fora bez PR.
    • Zwróć uwagę na to, czy forum nakłada na linki tzw. atrybut nofollow – jeśli tak, nie korzystaj z takich forów, bo nie mają one mocy czysto pozycjonującej (wspomagają kampanię i sprawiają, że jest naturalna, a wyszukiwarka to „lubi”, ale nie pozycjonują). Atrybut nofollow możesz sprawdzić używając darmowego dodatku:  SearchStatus do pobrania tutaj. http://www.quirk.biz/searchstatus/ .
      Po włączeniu w przeglądarce – linki nofollow podświetlą się na różowo (zobacz na obrazku niżej)

przykład nofollow

 

  • Wybieraj fora, gdzie nie ma zbyt upartych moderatorów, ponieważ wtedy usuną Twoje linki i mają do tego pełne prawo – w końcu za reklamę się płaci. Ale nie wszyscy to robią, więc bez problemu znajdziesz w sieci listę kilkudziesięciu, czy kilkuset takich forów. Oczywiście wymaga to trochę czasu, bo sprawdzanie forów jest mozolne – ale da się to zrobić.

 

W/w zasady poszukiwania forów do kampanii są podstawowe – jeśli prowadzisz tego rodzaju promocję w sieci, wykorzystaj je.

Nie masz czasu, i chcesz mieć takie listy forów dyskusyjnych od razu?
Propozycja:

lista forów dyskusyjnych lista forów dyskusyjnych

Obie listy jednocześnie: 130,00 zł.

Gdzie możesz zamówić? Na górze strony masz kontakt – napisz do mnie.

Skąd masz mieć pewność, że są to dobre listy?
Masz moją gwarancję – na bieżąco korzystam z nich przy prowadzeniu kampanii marketingu szeptanego. Każda lista przygotowywana jest indywidualnie – bez staroci.

Dodaj komentarz