Jak wykorzystać Facebooka w pracy przez internet?
W pracy wykonywanej całkowicie przez internet lub z jego mocnym wykorzystaniem ważne są kontakty. I na starcie i w dalszych etapach prowadzonej działalności.
To kwestia, która nie podlega dyskusji – bez względu na branżę, którą się w sieci zajmujesz.
Prowadzisz sklep internetowy? – potrzebujesz klientów.
Tworzysz strony internetowe? – musisz być widoczny i mieć klientów.
Działasz w marketingu internetowym? – patrz punkt wyżej.
Wszystko tak naprawdę kręci się wokół kontaktów, a Facebook, mimo, iż przez wiele osób uważany jest za cytuję „śmietnik” jest doskonałym miejscem do pozyskiwania kontaktów/klientów/osób zainteresowanych tematem Twojego biznesu lub samym produktem, który sprzedajesz.
Jak na Facebooku pozyskiwać kontakty?
- Założyć własny profil, prowadzić go regularnie i udzielać się w tematycznych dyskusjach
- Założyć stronę swojego biznesu i informować na bieżąco o aktualnościach, ciekawostkach, okazjach
- Udzielać się w tematycznych grupach, w których ludzie dyskutują na konkretne tematy związane z oferowanym przez nas produktem, czy usługą
- Pomagać ludziom, z którymi rozmawiasz, ( w ten sposób zyskuje się zaufanie i wiarygodność)
- Korzystać z płatnej reklamy docierając do coraz to większej grupy osób (jeśli odpowiednio mocno wykorzystuje się wymienione wyżej niepłatne formy promowania się na FB to wcale nie trzeba później w wielkiej skali korzystać z reklamy płatnej)
Zasada pierwsza: Trzeba Być. I już.
Zasada druga: Trzeba na Facebooku działać. Samo być nie wystarczy.
O pozyskiwaniu kontaktów na FB można przeczytać w sieci wiele artykułów, jest też sporo filmików, które mogą nam to przybliżyć.
I tak naprawdę wszystkie krążą wokół jednego: znajduj ludzi, rozmawiaj z nimi, bądź fair play – a zyskasz ich sympatię i zainteresowanie. Co za tym idzie – jeśli zyskasz w/w, będziesz miał również czytelników swojego profilu czy fan page’a. A potem klientów.
Do zapamiętania: ludzie częściej i chętniej kupują od tych, których znają, czytają, obserwują, niż od osób anonimowych, które z niczym im się nie kojarzą.