Informacja czy reklama?

informacjeZastanawialiście się kiedyś nad tym, co się lepiej „sprzedaje”: informacja czy reklama? Dlaczego serwisy informacyjne generują miliony odsłon, a te, które wyłącznie promują konkretny produkt, lub usługę, niekoniecznie?

Odpowiedź wydaje się prosta: nikt nie lubi reklam. Zwłaszcza tych nachalnych, które chcą z nas „wyciągnąć forsę”. Za to informacje, porady i wskazówki uwielbiamy wszyscy! Czytamy, sprawdzamy, komentujemy, wracamy do nich. Czasem nawet rozmawiamy o nich w domu.

Wielu marketerów zapomina o tym drobnym fakcie, i na swoich stronach, profilach społecznościowych, czy w tworzonych przez siebie treściach nachalnie promuje produkt, do którego chce nas namówić. Jaki to im daje efekt? Pewnie mały procent klientów kusi się na takie treści i coś kupuje. Z naciskiem na „coś”.

Jednak naprawdę dobrzy marketerzy i sprzedawcy promują przede wszystkim informacje. Wiedzę. Wartość. Porady i wskazówki. I zarabiają na tym zdecydowanie więcej: ludzie czytają to, co im się przekazuje, korzystają z danej im wiedzy na różne sposoby, i.. wracają tam, gdzie dano im coś więcej niż hasło „kup mnie”, a następnie… kupują. Przyjemniej jest przecież kupić tam, gdzie dano nam jakąś wartość, gdzie czegoś nas nauczono, coś pokazano, a nie tylko potraktowano jak portfel, z którego wyskoczy nieco kasy.

Bez względu na to czym się zajmujesz i co sprzedajesz – zanim przejdziesz do konkretnej oferty, czy wyślesz mailing z czymś, co masz do sprzedania: daj klientowi, czy też przyszłemu współpracownikowi coś, z czego będzie mógł skorzystać bez płacenia.

  • Pracujesz w mlm? – dziel się wskazówkami dotyczącymi technik rekrutacji
  • Masz kancelarię prawną? – załóż bloga z darmowymi poradami prawniczymi
  • Sprzedajesz zabawki? – załóż serwis dot. mądrego wyboru zabawek, certyfikatów, atestów itd.
  • Montujesz kolektory i pompy ciepła? – napisz e-booka o tym jak takie urządzenia wybierać i jak się nie dać naciąć na tandetę.

Ludzie, którzy wykorzystają Twoje wskazówki, porady i sugestie, oraz uznają Cię za eksperta w swojej branży z czasem chętniej kupią Twój produkt i będą do Ciebie wracać.

Marketing informacyjny robi w sieci furorę od kilku ładnych lat – wystarczy spojrzeć na wysyp e-booków, mini poradników, czy małych blogów zakładanych przez konkretne firmy. Dlaczego? Bo to działa!