Jak szukać kontaktów w internecie?
W biznesie marketingu wielopoziomowego (MLM) podstawą działania są kontakty. Jak je nawiązywać i gdzie szukać nowych kontaktów?
Na początku działania w MLM to właśnie „poszukiwanie kontaktów” napawało mnie największymi wątpliwościami: mieszkam w małej wiosce (ledwie 200 osób), do najbliższego miasta 15 km, więc znalezienie kontaktów, które byłyby zainteresowane wejściem do biznesu w marketingu wielopoziomowym wydawało mi się w tej okolicy wręcz nierealne… Dopiero po przemyśleniu sprawy doszłam do jakże kreatywnego wniosku, że… przecież działam przez internet! A tutaj na brak ludzi naprawdę nie można narzekać.
Jak jednak znaleźć tych, którzy być może będą zainteresowani pracą w MLM?
Kilka metod poszukiwania kontaktów na Facebooku
- Komentuj z sensem grupy, na których udzielają się potencjalnie zainteresowane MLM osoby, pamiętając przy tym, że pracą i dorabianiem z wykorzystaniem internetu może być zainteresowany Każdy człowiek, co nie znaczy, że pół dnia powinniśmy spędzać na funpage’ach typu „głupie dowcipy” czy „gołe baby”… tam zagląda się w konkretnym celu i niespecjalnie zwraca uwagę na komentarze tych, którzy się tam udzielają. I jeszcze rzadziej przechodzi na ich profile, żeby zobaczyć kto to taki.
- Komentuj funpage firm i stron okołotematycznych: biznes, praca, pozytywne myślenie, rozwój osobisty, firmy, ubezpieczenia, stowarzyszenia przedsiębiorców. Znajdź w sieci strony dot. biznesu, e-biznesu i pracy (np. forbes, money.pl, bankier, ecommerce, gazety ogólnopolskie), a następnie znajdź ich funpage na Facebooku i zacznij się na nich udzielać.
Wyszukiwanie kontaktów z konkretnych funpage, na przykładzie:
- Komentuj funpage znanych couchów i trenerów rozwoju osobistego (najlepiej tych, na których szkolenia sam chodzisz) – będą otaczać Cię ludzie o podobnych wartościach i podobnym sposobie myślenia
- Komentuj komentarze innych. Przykład: Pan X skomentował ciekawie post na funpagu strony Y, – polub ten komentarz, skomentuj a następnie przejdź na profil Pana X, sprawdź czym się zajmuje, co go ciekawi, jeśli jest to możliwe, to zostaw u niego kilka komentarzy. Wróć za 2 dni, znów coś dodaj – wyślij zaproszenie do znajomych, lub napisz prywatną wiadomość o czymkolwiek niezwiązanym z biznesem. Daj się zapamiętać. Zasada wzajemności sprawia, że osoby, które skomentowaliśmy/polubiliśmy – zajrzą na nasz profil. Utrzymując taką relację ma się spore szanse na to, że z czasem ta osoba zaciekawi się również tym, czym się zajmujemy. Ważne: profil osoby, którą komentujesz oglądają też jej znajomi – być może w Twoim komentarzu zainspiruje ich coś, co sprawi, że oni również do Ciebie zajrzą.
Interesuj się – ale tak uczciwie, tym co robią inni, czy co umieścili na swoimi profilu. Nie zostawiaj masowych komentarzy w stylu „super” – takie komentarze nie przyciągają uwagi, a zależy nam na tym, żeby przyciągały. Żeby wywołały jakiś Efekt. Akcję.
- Zwracaj uwagę na to, co się dzieje na Twoim własnym profilu/stronie na FB. Jeśli Twoje posty zaczyna komentować ktoś, kogo nie znasz – sprawdź kto to jest, napisz do niego, porozmawiaj luźno przez chwilę.
- Nie narzucaj się – nie wciskaj oferty ludziom, którzy pierwszy raz do Ciebie zajrzeli, lub Ty do nich. Zależy nam na współpracy z partnerami fair play, a nie oszołomami spamującymi internet:) Dodawaj ludzi do swojej listy znajomości, podtrzymuj relację, wracaj do nich – ale nigdy, ale to nigdy nie „rekrutuj” nikogo podczas pierwszej rozmowy.
Metody poszukiwania kontaktów poza Facebookiem
- Udzielaj się na tematycznych forach dyskusyjnych i nawiązuj relacje z ich użytkownikami. Fora: biznes, e-biznes, praca, zarabianie przez internet, firmy, przedsiębiorczość, fora dla bezrobotnych, duże fora ogólnotematyczne, marketing, czy docelowo mlm.
Komentuj blogi osób z branży i zostawiaj na nich adres do swojego bloga lub profilu na FB.
- Zarejestruj się w serwisach społecznościowych innych niż FB i tam działaj podobnie jak na FB (patrz wyżej)
- Stwórz stronę przechwytującą, załóż autoresponder i zbieraj listę adresową osób, które będziesz mógł czegoś nauczyć, i jednocześnie zaproponować współpracę (topowi marketerzy mówią, że ten punkt jest absolutnie obowiązkowy!
- Twórz darmowe poradniki i udostępniaj je w zamian za zapisanie się na Twoją listę adresową (jak stworzyć bloga, jak pisać perswazyjne teksty, jak stworzyć stronę przechwytującą od A do Z, jak nakręcić pierwszy filmik, czy chociażby jak założyć własny kanał na YouTube). Znów zyskasz adresy osób, którym z czasem będziesz mógł zaproponować współpracę.
Eric Worre w „Bądź Pro” podkreśla: Nawiązuj kontakty celowo.
Nie ukrywaj się przed światem – spraw, żeby było Cię widać, udzielaj się i dziel się, bądź aktywny, podtrzymuj relacje. Odpowiedni ludzie sami do Ciebie przyjdą.
Ale musisz im pomóc Cię znaleźć.
Niby wszystko wiem, ale nadal nie robie kilku rzeczy, ktore wymienilas. Czas to zmienic – wlasnie robie liste „miejsc” w Internecie, gdzie powinnam sie bardziej udzielac 🙂 Dzieki Olu!
Bardzo pomocny i treściwy artykuł , doskonale pokazuje jak powinno się zacząć , dziękuję 😀
I tak trzymać. Do dzieła:))
Bardzo ciekawe wskazówki i myślę, że mogą przynieść efekt nie tylko w mlm 🙂
Oczywiście Marzena, myślę nawet, że umiejętność poszukiwania kontaktów przydaje się w każdej branży: od sprzedaży, własnych usług, turystyki, budowlanki, czy salonu fryzjerskiego itd. Przecież wszyscy jesteśmy czyimś klientami i coś ciekawego możemy mieć drugiej stronie do zaoferowania:)
Naturalnie do momentu gdy świat opanują roboty, które nie będą nawiązywać kontaktów, tylko łączyć się czipami;) Ale mam nadzieję, że do tego daleko (oby) :))
Bardzo pomocne wskazówki. Zapraszam Wrocławian do rozmowy ze mną o pracy w branży finansowej OVB. 604075721.
bardzo pomocny artykuł i przede wszystkim pokazujący co trzeba zrobić i czego unikac