Kopiowanie w marketingu: zawsze złe?
Kopiuj – wklej, kopiuj – wklej, duplikuj, duplikuj czyli kopiuj – wklej. Ale tak serio…?
Na pewno kojarzysz liderów działających w różnych biznesach rekomendacyjnych, mówiących Ci, że masz słuchać na sto procent tego, co Ci mówią, robić dokładnie to, co oni, a będziesz Taaki Bogaaty. Prawda?
Albo planujesz stworzyć super zachęcający wpis do zakupu czegoś tam, ale widzisz, że ktoś już taki stworzył, więc… po co się wysilać skoro tamten zrobił furorę i sprzedał produkt za grube tysiące? Skopiuj, wklej u siebie i vłala! Yhy…
Miewałeś kiedyś takie pomysły, albo dalej miewasz? I czy kopiowanie cudzych działań, twórczości, dzieł , sposobu działania, stylu życia itd – jest zawsze dobre czy zawsze złe? I jak mają się do tego prawa autorskie? Co Ci wolno, a za co możesz dostać porządnie w ucho i po kieszeni? Czy prawda tkwi gdzieś po środku czy może reguły kopiowania dokładnie precyzują co jest kradzieżą, a co nie?
Rozmawialiśmy ostatnio z Pawłem Pieczką i z naszymi widzami na FanPage Swoja Drogą o tym, jak to jest z tym całym kopiowaniem w internecie, pracy, biznesie. Kiedy jest ono zwykłą, chamską kradzieżą, do której nie warto się posuwać, a kiedy inspiracją pozwalającą Ci rozwinąć skrzydła i ruszyć z konkretnymi działaniami?
Nie będę tu pisać powieści, ale zachęcam do obejrzenia poniższego video, w którym poruszamy w/w kwestie i przyznajemy się do tego kiedy i co my kopiujemy, no i… jak widzieliśmy to kiedyś, a jak widzimy to dzisiaj?
Kopiowanie w marketingu: treści, style, ludzie?
Rozmowa z Pawłem Pieczką, FanPage Swoją Drogą
Kopiujesz czy kreujesz?
Bądź sobą, czyli kim? Czy bycie sobą oznacza, że nie możesz „kopiować” / wzorować się na innych? I czy to jest w ogóle możliwe?
Kopiowanie treści, postów, książek, dzieł – czy udostępnienie komuś kupionego ebooka jest fair play czy nie?
Kary, kary… uważaj na łamanie praw autorskich
Guru marketingu rekomendacyjnego czyli dlaczego kopiujemy metody działania np. liderów MLM?
A może tak wymyślić koło od nowa?
Jesteśmy wypadkową stylów i działań zaczerpniętych od różnych ludzi?
Więcej rozmów marketingowych i nie tylko w formie video, znajdziesz na prowadzonym przeze mnie i Pawła FanPage Swoją drogą (nadajemy na żywo zawsze w środy o 19.00).
.