Kopiowanie w marketingu: zawsze złe?

kopiowanie treściKopiuj – wklej, kopiuj – wklej, duplikuj, duplikuj czyli kopiuj – wklej. Ale tak serio…?

Na pewno kojarzysz liderów działających w różnych biznesach rekomendacyjnych, mówiących Ci, że masz słuchać na sto procent tego, co Ci mówią, robić dokładnie to, co oni, a będziesz Taaki Bogaaty. Prawda?

Albo planujesz stworzyć super zachęcający wpis do zakupu czegoś tam, ale widzisz, że ktoś już taki stworzył, więc… po co się wysilać skoro tamten zrobił furorę i sprzedał produkt za grube tysiące? Skopiuj, wklej u siebie i vłala! Yhy…

Miewałeś kiedyś takie pomysły, albo dalej miewasz? I czy kopiowanie cudzych działań, twórczości, dzieł , sposobu działania, stylu życia itd – jest zawsze dobre czy zawsze złe? I jak mają się do tego prawa autorskie? Co Ci wolno, a za co możesz dostać porządnie w ucho i po kieszeni? Czy prawda tkwi gdzieś po środku czy może reguły kopiowania dokładnie precyzują co jest kradzieżą, a co nie?

Rozmawialiśmy ostatnio z Pawłem Pieczką i z naszymi widzami na FanPage Swoja Drogą o tym, jak to jest z tym całym kopiowaniem w internecie, pracy, biznesie. Kiedy jest ono zwykłą, chamską kradzieżą, do której nie warto się posuwać, a kiedy inspiracją pozwalającą Ci rozwinąć skrzydła i ruszyć z konkretnymi działaniami?

Nie będę tu pisać powieści, ale zachęcam do obejrzenia poniższego video, w którym poruszamy w/w kwestie i przyznajemy się do tego kiedy i co my kopiujemy, no i… jak widzieliśmy to kiedyś, a jak widzimy to dzisiaj?

Kopiowanie w marketingu: treści, style, ludzie?

Rozmowa z Pawłem Pieczką, FanPage Swoją Drogą

Kopiujesz czy kreujesz?

Bądź sobą, czyli kim? Czy bycie sobą oznacza, że nie możesz „kopiować” / wzorować się na innych? I czy to jest w ogóle możliwe?

Kopiowanie treści, postów, książek, dzieł – czy udostępnienie komuś kupionego ebooka jest fair play czy nie?

Kary, kary… uważaj na łamanie praw autorskich

Guru marketingu rekomendacyjnego czyli dlaczego kopiujemy metody działania np. liderów MLM?

A może tak wymyślić koło od nowa?

Jesteśmy wypadkową stylów i działań zaczerpniętych od różnych ludzi?