Kto jest odpowiedzialny za Twój biznes?

odpowiedzialnosc w biznesieBez względu na to, jaki prowadzisz biznes i kto Ci w nim pomaga, musisz pamiętać, że tak naprawdę jedyną osobą odpowiedzialną za Twoje zyski jesteś TY. To nie prawda, że wszystko zrobią za Ciebie pracownicy, że biznes nie idzie, bo konkurencja nie śpi, ani że odpowiedzialnym za klęskę Twoje firmy jest rząd i to, że nakłada on na nas wysokie podatki.

Te wszystkie wyzwania, które stają na Twojej drodze, to tylko kolejne kroki do pokonania – ale nikt nie zrobi ich za Ciebie. Nigdy też nie możesz oczekiwać, że ktoś będzie w 100% pracował za Ciebie, lub równie dobrze jak Ty.

Jeśli masz zespół kilku sprawdzonych partnerów, którzy tworzą biznes razem z Tobą – to świetnie. Ale jeśli nagle któremuś z nich zabraknie sił, weny, czy chęci – co się wtedy stanie?

Czy możesz sobie z ręką na sercu powiedzieć, że NIC? Że biznes będzie dalej działał bez zarzutów? Jeśli tak, to bardzo dobrze – to znak, że dobrze opracowałeś działanie swojego biznesu.

Jeśli jednak zdałeś sobie sprawę z tego, że bez tych kilku pracowników czy partnerów „padasz” – to znak, że pora zacząć od początku. Że musisz opracować taki system, strategię, lub sposoby działania, które nigdy nie postawią Cię w zagrożeniu upadku biznesu w momencie, gdy stracisz kilku partnerów.

To Ty jesteś odpowiedzialny za swój biznes. Nie Oni.

Zadaj sobie proste pytania:

  • Czy posiadasz odpowiedni sposób pozyskiwania nowych osób do swojego biznesu?
  • Czy dbasz o zespół tak, by chciał pracować z Tobą i dla Ciebie?
  • Czy oferujesz partnerom/pracownikom również pozapłacowe korzyści, które sprawiają, że nikt nie chce od Ciebie odejść?
  • Czy prowadzisz szkolenia pomagające innym w rozwoju i zyskiwaniu lepszych wyników?
  • Czy spoczywasz na laurach, jeśli biznes idzie dobrze, czy działasz mocniej idąc na fali jego rozwoju? Czy zatrudniasz nowe osoby? Czy rozwijasz skrzydła?
  • Czy dajesz partnerom dobry przykład?
  • Czy jesteś osobą kompetentną, do której inni chętnie przychodzą?
  • Czy korzystasz w pracy z nowych technik i ułatwień, i to samo gwarantujesz współpracownikom?