Livestreaming – co to jest? Narzędzia do transmisji na żywo

livestreamJeśli ktoś z Was jeszcze nie słyszał o tym, czym jest robienie live’ów, platformy streamingowe i przekaz na żywo, to najwyższa pora nadrobić zaległości!

Czytałam ostatnio ciekawy artykuł o tym, jak niesamowicie rośnie zapotrzebowanie ludzi i marek na transmisje na żywo. W Chinach tego rodzaju transmisje wykorzystuje się już masowo i to nie tylko do opowiadania znajomkom o swoim życiu, pasjach i pracy (blabla), ale przede wszystkim do sprzedaży i prowadzenia efektywnych relacji firm z klientami. Jak się okazuje, ludzie uwielbiają kupować produkty na żywo, negocjować ceny, pytać o atuty różnych rzeczy itd. Tym bardziej Ci, którzy prowadzą własne sklepy i marki, powinni zainteresować się taką formą kontaktu z potencjalnymi klientami.

Live i live streaming to dość zbieżne pojęcia, przy czym większość osób zwykły „live” traktuje jako przekaz na żywo zrobiony na konkretnej platformie X, do własnych fanów, followersów czy obserwatorów. Live streaming to z kolei krok dalej w marketingowej półce. Mianowicie, jest to przekaż na żywo, który może być realizowany przy pomocy jednej platformy na całe mnóstwo różnych kanałów. 

Czym jest live streaming?

Co do pojęcia: live streaming, z ang live – na żywo, stream – przekaz/strumień. Czyli przekaz na żywo. Bardziej po naszemu: transmisja na żywo.

Do jakich transmisji można wykorzystać Live Streaming?

  • wydarzenia i koncerty (prosto ze sceny na FB, YT, LinkedIn, Twittera itd)
  • webinary firmowe
  • prezentacje biznesowe
  • wywiady z ciekawymi osobistościami
  • prywatne pogaduszki z followersami
  • rozmowy z kontrahentami i pracownikami
  • akcje promocyjne prowadzone jednocześnie na wielu platformach
  • akcje sprzedażowe (popularne na FB i wykorzystywane np. przed właścicieli butików czy sklepy z biżuterią, w których pracownik dosłownie odpala kamerę, pokazuje produkty i sprzedaje je na żywo)
  • akcje informacyjne i edukacyjne (ochrona środowiska, relacje z posiedzeń sejmowych itp)
  • pokaz gier na żywo (dziś to mega popularny sektor!)

Warto zauważyć, że popularność transmisji na żywo rośnie już od kilku lat, a Ci, którzy aktywnie wykorzystują tą formę przekazu w swoich biznesach, zyskują coraz więcej.

Narzędzia i aplikacje do live streamingu

Transmisje na żywo można dziś robić na wielu różnych platformach streamingowych. Każda z nich ma nieco inne możliwości: niektóre są darmowe, inne płatne. Część pozwala na streaming tylko na 1 platformie, a część np. w pięciu różnych miejscach. Dobrze jest przed dokonaniem opłaty za pierwszą z brzegu platformę do live streamingu, przejrzeć jej opcje i upewnić się, że są one dla nas korzystne.

Przykładowe platformy, narzędzia i apki do live streamingu:

  • Facebook Live (umożliwia tworzenie przekazu na żywo prosto na Facebooka)
  • Youtube Live (jw ale na Youtube)
  • Twitch – platforma dedykowana graczom prezentującym streaming swoich dokonań na żywo
  • StreamYard – aktualnie używana przeze mnie platforma streamingowa, która pozwala na live’y na Facebooku, Youtube, Linkedinie itd
  • BeLive
  • Zoom
  • Periscope (dedykowany pod Twittera)
  • Vimeo
  • i wiele innych

Szczegóły i głębsze rozwinięcie tego, jak można wykorzystać live streaming i jak obsługiwać różne narzędzia do live streamingu, znajdziesz w grupie Ogarnięci Online (na Facebooku, link: https://www.facebook.com/groups/ogarniecionline.) To właśnie tutaj wrzucam razem z Pawłem Pieczką różnorodne instrukcje ułatwiające robienie live’ów. Krok po kroku i z możliwością podyskutowania o problemach 🙂

 Grupa jest całkowicie bezpłatna i zapraszamy do niej wszystkich, którzy są zainteresowani marketingiem i budową swoich profili oraz marek na social mediach.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.