Marketing News. 03.2021 – Trendy i zmiany w social mediach

marketingowe newsyOd ostatniego podsumowania marketingowych nowości online zleciało już dobre trzydzieści dni, zatem czas na nowe!

Ważne: w marcu 2021 pojawiło się sporo aktualności i zmian w social mediach, więc zdecydowanie polecam lekturę, żeby być na bieżąco 🙂

Seria wpisów z tej kategorii pojawia się na blogu mniej więcej co miesiąc, tak, by być podsumowaniem nowości, trendów, zmian i funkcjonalności na popularnych kanałach i platformach do działań marketingowych.

Marketing News to bilans nowinek, wdrożeń i zapowiedzi z zakresu: Facebooka, Instagrama, Google i Seo, Blogowania i Content Marketingu, a także aktualnych informacji dotyczących YouTube, Video Marketingu, obróbki graficznej i innych ważnych ciekawostek. Przegląd prowadzę wspólnie z Pawłem Pieczką, a o newsach na bieżąco dowiadują się subskrybenci tego kanału YT.

Marketing News – marzec 2021. Podsumowanie

Zestawienie jest podzielone na bloki związane z poszczególnymi platformami i serwisami, na których prowadzimy różne działania marketingowe.

Facebook

Instagram

Google i kwestie Seo

  • Koniec cookies w Google. Co zamiast? – Google testuje nowe rozwiązanie śledzenia użytkowników, rezygnując z dobrze nam już znanych ciasteczek cookies, na rzecz tzw. floków. Czym są floki i jak ich szpiegowanie wpłynie na serwowane nam reklamy? Posłuchaj na video lub doczytaj tutaj: https://www.focus.pl/artykul/pozegnajcie-ciasteczka-powitajcie-floki. Floki zapowiadają się naprawdę ciekawie i chociaż Google nie będzie już nas śledził indywidualnie i wrzuci nasze skromne osoby do worków i grup wraz z innymi ludźmi, to być może rzeczywiście okaże się to ciekawsze i pozwoli nam dostrzegać też treści, których dotąd z powodu stricte osobistego targetowania – nie widzieliśmy.
  • Seo. Słowa kluczowe a intencja szukającego! – ta nowinka pozamiatała mną zupełnie, ponieważ dotyczy sposobu pisania treści tak, by użytkownicy łatwiej trafiali na pewne rzeczy w sieci. Otóż pisanie tekstów pod intencję użytkowników (nawigacyjne, transakcyjne i informacyjne) może sprawić, że już wkrótce osoby piszące teksty (np. ja) będą miały pełne ręce roboty. Nadprodukcja jak nic, ale o tym w artykule https://nowymarketing.pl/a/31575,jakie-teksty-wygraja-wysokie-pozycje-w-google-w-2021 i w nagraniu naszego live (na dole ekranu – przybliżam tam mocniej tą kwestię, więc jeśli coś tworzysz – posłuchaj).
  • Raport TAS. Google usuwa reklamy – ponad 5900 reklam na minutę codziennie! Za co? I z jakimi karami się to wiąże dla użytkowników, którzy próbują reklamować rzeczy niezgodne z polityką Google? Sprawdź tutaj.

Blogowanie, content marketing

  • Milionowa śmierć słowa pisanego – polecę lekturę bardzo ciekawego artykułu o tym, jak szybko słowo pisane wymiera i co dalej z promocją z wykorzystaniem treści. Link tutaj – jednocześnie dodam, że od ponad 11 lat słyszę o tym, że nikt już książek czytał nie będzie, bo są ebooki, potem, że ebooki to przeszłość, bo będą audiobooki, itd itd, więc dorzucam od siebie kilka słów w temacie dywersyfikowania form reklamowych i tego, żeby nigdy nie stawiać na jedną kartę. Czy słowo pisane umrze? Nie sądzę, ale pewnie za 10 lat znów napiszę o tym jakiś artykuł;)

Video, obróbka graficzna, muzyka

  • Darmowe aplikacje i gry od Google Playtutaj coś dla fanów aplikacji, za które trzeba płacić, ale na szczęście można je również mieć za darmo. Lista apek o wartości 240 zł, które teraz można sobie wypróbować zupełnie bezpłatnie. I dodam: są to naprawdę warte uwagi aplikacje!:)
  • TOP aplikacje do rozpoznawania muzyki na Androida – kojarzysz ten moment, kiedy idziesz ulicą, a obok przechodzi ktoś, kto słucha tak świetnej muzyki, że po prostu musisz zapytać go, co to jest? Zdaje się że i na to znajdzie się rozwiązanie w postaci aplikacji, która rozpozna, co to za muzyka i podsunie Ci ją na talerzu. Więcej w materiale: https://www.instalki.pl/aktualnosci/software/47087-aplikacje-rozpoznawanie-muzyki-android-ranking.html.
  • Promocyjne aplikacje dla iOS i macOS – taniości, promocje, rabaty i okazje dla prawdziwych łowców: sprawdź tu.
  • Te aplikacje kradną Twoje dane – kolejna porcja aplikacji, które zainstalowane na telefonie będą systematycznie okradać Cię z ważnych danych, a nawet mogą sprawić, że stracisz swoje pieniądze. Lista – tutaj. Jednocześnie przypomnę, że nie ma żadnej gwarancji bezpiecznego pobrania aplikacji nawet ze sklepu google play, bo zawsze jest ryzyko, że ktoś w danej apce podinstaluje jakieś szpiegujące czy hakerskie dziadostwo, zatem duża rozwaga przy ściąganiu takich rzeczy, szczególnie jeśli coś jest nowe, super modne i ludzie jeszcze nie zdążyli tego dobrze sprawdzić.
  • Tworzenie video z inVideo – sprawdź tutaj https://www.telepolis.pl/artykuly/ap/jak-zaczac-przygode-z-tworzeniem-wideo-dzieki-invideo-jest-to-latwiesze-niz-kiedykolwiek jak program inVideo może ułatwić Ci tworzenie naprawdę atrakcyjnych i jednocześnie prostych do samodzielnego wykonania, materiałów video. Podobno to nowy hit w sieci!
  • Google Android vs Apple iOS – kto zbiera więcej danych? W starciu gigantów o większe śledzenie użytkownika zdecydowanie wygrywa… a nie powiem! Tu możesz sprawdzić:)

Youtube

  • Zmiany w dodawaniu filmów na Youtube – pod koniec marca wgrywanie filmów na kanały youtube ciutkę sie wydłużyło. To efekt dodatkowej kontroli praw autorskich, która załącza się już na etapie ładowania video na stronę. Możesz zobaczyć jak to wygląda bezpośrednio na kanale YouTube Creators.
  • Youtube automatycznie wykryje produkty w filmach! – hit w fazie testów, ale robi wrażenie! Youtube wykryje np. jakiej marki bluzę masz na sobie robiąc video i podsunie jej zakup użytkownikom oglądającym film. Podobnie, jeśli na video zaprezentujesz książkę, telefon komórkowy czy w Twoim tle pojawi się regał z płytami. Wszystko, co w Twoim otoczeniu może zaciekawić Twojego widza zostanie wykryte i posłuży sklepom do wykorzystania jako podprogową reklamę ich produktów. Więcej na stronie https://marketingprzykawie.pl/espresso/youtube-testuje-automatyczne-listy-produktow-wykrytych-filmach/.
  • Youtube Shorts – konkurencja dla TikToka? Wszyscy byliśmy ciekawi, co zrobi Youtube, żeby nadążyć za prężnie rozwijającą się konkurencją, no i proszę, coś tworzą. Shortsy mają być odpowiedzią na to, co proponuje TikTok, ale zrobioną ze znacznie większym rozmachem! Sprawdź szczegóły: https://www.benchmark.pl/aktualnosci/youtube-shorts-konkurencja-dla-tiktoka-testowana-w-usa.html.

Inne ciekawostki do znalezienia w Video podsumowaniu (patrz niżej)

Dodatkowo, o w/w nowinkach możesz też posłuchać nagrania naszej transmisji na żywo. Tu znajduje się znacznie szersze rozwinięcie i dyskusja nad w/w punktami:

Video podsumowanie marketingowe

Na dziś to wszystko 🙂

Jeśli chcesz dodać coś ciekawego, co poza w/w wyszperałeś w sieci – zostaw komentarz.

Jeśli pomysł na takie comiesięczne zestawienia Ci się podoba – również będzie nam miło, jeśli dasz znać niżej 🙂

One comment

  • Konkretne, ważne wiadomości, dzięki którym można być o krok przed konkurencją i nie tylko 🙂 Dobra robota