Marketing News. 04.2021 – Trendy i zmiany w social mediach

newsy marketingoweKolejne trzydzieści dni za nami, a tu nic nie wskazuje na to, żeby marketingowe nowinki stanęły w miejscu, wręcz przeciwnie 🙂 Czas na podsumowanie kwietnia i porcję niusików!

Ważne: w kwietniu 2021 pojawiło się sporo aktualności i zmian w social mediach, więc zdecydowanie polecam lekturę, żeby być na bieżąco 🙂

Seria wpisów z tej kategorii pojawia się na blogu mniej więcej co miesiąc, tak, by być podsumowaniem nowości, trendów, zmian i funkcjonalności na popularnych kanałach i platformach do działań marketingowych.

Marketing News to bilans nowinek, wdrożeń i zapowiedzi z zakresu: Facebooka, Instagrama, Google i Seo, Blogowania i Content Marketingu, a także aktualnych informacji dotyczących YouTube, Video Marketingu, obróbki graficznej i innych ważnych ciekawostek. Przegląd prowadzę wspólnie z Pawłem Pieczką i na żywo, w formie live można go posłuchać w ostatnim tygodniu miesiąca, na FanPage Ogarnięci Online, a tutaj, specjalnie dla osób, które wolą czytać niż słuchać, dzień później pojawia się podsumowanie pisemne.

Marketing News – kwiecień 2021. Podsumowanie

Zestawienie jest podzielone na bloki związane z poszczególnymi platformami i serwisami, na których prowadzimy różne działania marketingowe.

Facebook

  • Można już planować relacje na Facebooku! – Nowinka, dzięki której na pewno skorzystają osoby prowadzące regularnie swoje fanpage;s i dodające relacje. Teraz można wybrać dowolny dzień i czas publikacji relacji, a wyświetli się ona na FB nawet gdy będziemy na urlopie;)
  • Wyciek danych z Facebooka, czyli ciąg dalszy problemu z zabezpieczeniami. Z FB wyciekło ponad 533 mln maili i numerów telefonów (mój zresztą też). Szczegóły na stronie https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wydarzenia/wielki-wyciek-z-facebooka-ponad-533-miliony-osob.
  • Wchodzą Nowe narzędzia kontroli treści na FB – wyobraź sobie, że będziesz mógł decydować o tym, kto może, a kto nie może np. komentować Twoich publicznych postów. Ciekawostka już jest wdrażana i być może pozwoli zachować osobom publikującym na FB więcej kontroli nad tym, co wyprawia się pod ich postami. Info: https://nowymarketing.pl/a/31848,facebook-wprowadza-nowe-narzedzia-do-kontroli-tresci-w-aktualnosciach.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa grup na FB – będzie bezpieczniej, ale… no właśnie. Jeśli angażujesz się w dyskusje na grupach wg FB kontrowersyjnych lub naruszających standardy społeczności, to ryzykujesz utratą zasięgów osobistych. Ucierpią nie tylko „fe” grupy ale i ich członkowie. Więcej: https://about.fb.com/news/2021/03/changes-to-keep-facebook-groups-safe/.
  • Nowe rozwiązania dla firm na FB – Facebook wdrożył kolejną porcję nowości, które mają ułatwić przedsiębiorcom docieranie do potencjalnych klientów i łatwiejsze angażowanie ich w życie marki. O dużej części tych nowości znajdziecie informacje na stronie https://nowymarketing.pl/a/32133,facebook-wprowadza-nowe-rozwiazania-dla-firm.

Instagram

Google i kwestie Seo

  • Google Lightning Talks – dane o stanie SEO – duża porcja wiedzy dla osób zwariowanych na punkcie optymalizacji i pozycjonowania stron www. Znana konsultantka SEO bierze udział w rozmowach Google i podsumowuje wszystkie najważniejsze działania i statystyki budowy i działania stron w 2020. Można śmiało powiedzieć, że to almanach wiedzy dla zainteresowanych. Link: https://www.searchenginejournal.com/google-lightning-talks-the-state-of-seo/402632/.

Blogowanie, content marketing

  • Nowy sposób monetyzowania bloga i stron www – miało być o nowym sposobie, ale jak zaczęłam go testować, zachęcona sporą kampanią reklamową, to okazało się, że coś tu śmierdzi proszę Państwa, więc na razie nie będę o tym mówić, oczywiście poza wzmianką, którą wrzuciłam w znajdującym się na dole tego tekstu video 🙂

Youtube

  • Youtube koniec łapek w dół? – Youtube testuje opcję wycofania ze swojej platformy przycisku, który pozwala ocenić film łapką w dół. W ramach czego? W ramach ochrony użytkowników przed zalewem zmasowanych akcji różnych grup, których celem jest hejt, zaniżanie cudzych treści i nienawiść. Tutaj do poczytania: https://nowymarketing.pl/a/31841,z-youtube-a-zniknie-licznik-lapek-w-dol.
  • Youtube liderem zakupów prosto z aplikacji – ponad 9 mld wydali sami użytkownicy smartfonów na zakupy na youtube, bezpośrednio z poziomu aplikacji. Przyznam, że nie miałam pojęcia, że skala takich zakupów jest tak duża. W artykule https://marketingprzykawie.pl/espresso/youtube-liderem-zakupach-wprost-aplikacji/ znajdziecie kilka punktów, które pokazują jakie rzeczy, produkty i usługi cieszyły się największym zainteresowanie oglądających i na co w czasach pandemii najchętniej wydawaliśmy pieniądze na YT.

Inne ciekawostki do znalezienia w Video podsumowaniu (patrz niżej)

  • WhatsApp zmienia regulamin 15 maja. Zostały ostatnie tygodnie na decyzję o tym, czy chcesz na tej platformie zostać, czy nie;) Swoja drogą ciekawię się, jak zdecydowaliście?
  • TOP 10 serwisów społecznościowych – kto bije rekordy, a kto ciągnie się w ogonie? Lista: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-i-twitter-z-duzymi-wzrostami-tiktok-z-kolejnym-rekordem-top10-serwisow-spolecznosciowych.
  • Nowa, ciekawa aplikacja dla osób korzystających z UPC. O aplikacji, która może okazać się wyjątkowo ciekawą, poczytasz tutaj.
  • Android 12 już niebawem, co nowego i co zaskakującego spróbują nam tym razem zaserwować twórcy? Część osób już mocno kręci się nowinkami (ulepszenia starych funkcji, możliwość otwierania dwóch aplikacji jednocześnie, nowe kafelki, nowe ekrany powitalne), a część podchodzi do nich bez przekonania. Właściwie opcje są dwie, albo będzie hit, albo kit;) sprawdź szczegóły: https://antyweb.pl/android-12-dostanie-sporo-nowosci-kilka-z-nich-zapowiada-sie-swietnie/.
  • iOS 15 – 10 nowości, które powinniśmy zobaczy w iPhone już jesienią 2021. A linka Wam nie podam, fajni produktów Apple na pewno znajdą informacje bez problemu. P.S Warto poszukać:)
  • Avatary gromadzą tysiące followersów. Co to znaczy dla marek? Jeśli konta na instagramie prowadzone pod obrazkiem wirtualnej postaci, potrafią zarabiać dla siebie czy marek grube miliony, to jak może się to odbić na influencerach, ale i na samych firmach, które wciąż jeszcze stawiają na ludzi…? I czy będą to zmieniać? Bardzo ciekawy artykuł i koniecznie do przemyślenia, biorąc pod uwagę planowane kampanie: https://marketingprzykawie.pl/artykuly/awatary-samo-wiarygodne-realni-celebryci-oznacza-dla-marek/.

Dodatkowo, o w/w nowinkach możesz też posłuchać nagrania naszej transmisji na żywo. Tu znajduje się znacznie szersze rozwinięcie i dyskusja nad w/w punktami, ale i punkty, o których celowo (taka mała premedytacja), nie napisałam wyżej 🙂

Video podsumowanie marketingowe

Na dziś to wszystko 🙂

Jeśli chcesz dodać coś ciekawego, co poza w/w wyszperałeś w sieci – zostaw komentarz.

Jeśli pomysł na takie comiesięczne zestawienia Ci się podoba – również będzie nam miło, jeśli dasz znać niżej 🙂

close

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.