Marketing News. 06.2021 – Trendy i zmiany w social mediach
Kolejny miesiąc za nami, a zatem czas na następną porcję ciekawostek z kategorii marketing news. 🙂 Co nowego działo się w poprzednich trzydziestu dniach w świecie marketingu, social mediów i platform, które wspomagają budowanie biznesów i marek? Jaki to będzie miało wpływ na nasze działania i o czym pamiętać?
Wpis jest telegraficznym skrótem, a całość, omówioną na video, znajdziesz w nagraniu na samym końcu tekstu.
Ważne: w czerwcu 2021 pojawiło się całkiem sporo aktualności i zmian, które mogą być przydatne w działaniach marketingowych. To warto wiedzieć!
Seria wpisów z tej kategorii pojawia się na blogu mniej więcej co miesiąc. Jest ona podsumowaniem zmian i funkcjonalności na popularnych kanałach i platformach do działań marketingowych.
Marketingowe podsumowania to bilans nowinek, wdrożeń i zapowiedzi z zakresu: Facebooka, Instagrama, Google i Seo, Blogowania i Content Marketingu. Poruszamy także aktualne informacje dotyczące YouTube, Video Marketingu, obróbki graficznej i inne. Przegląd prowadzę wspólnie z Pawłem Pieczką, a o newsach na bieżąco dowiadują się subskrybenci tego kanału YT. Przegląd prowadzę wspólnie z Pawłem Pieczką i na żywo, w formie live można go posłuchać zawsze w ostatnim tygodniu miesiąca, na FanPage Ogarnięci Online . Tutaj, specjalnie dla osób, które wolą czytać niż słuchać, dzień później pojawia się podsumowanie pisemne.
Marketing News – czerwiec 2021. Podsumowanie
Zestawienie jest podzielone na bloki związane z poszczególnymi platformami i serwisami, na których prowadzimy różne działania marketingowe.
- Inteligentne przycinanie video na FB – już jest! Wewnątrz Creatora na Facebooku pojawiła się opcja automatycznego, szybkiego przycinania video. Z długiego nagrania możesz w kilka sekund wyciąć krótki klip i wykorzystać go np. do reklamy sponsorowanej. Bez wychodzenia z FB! Bez obrabiania materiału na komputerze.
- Facebook Green Screen – dobry sposób na urozmaicenie relacji na FB. Masz kiepskie tło i chcesz je uatrakcyjnić do relacji? Skorzystaj z szablonów green screena. Tak to wygląda: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-new-green-screen-creation-option-for-facebook-stories/597142/.
- FB testuje komentarze przypinane do relacji – to może być świetna opcja dla marketingowców! Jeśli wejdzie w życie, a taką mamy nadzieję, to zapowiada się coś naprawdę dobrego. Kiedy komentujesz cudze relacje, Twój koment będzie do nich przypinany. Dzięki temu inni zobaczą, co o tym myślisz. W video na końcu pokazujemy, jak to wygląda.
- Post na FB na podstawie przykładowego obrazu? – czemu nie! Wyobraź sobie, że chcesz na FB napisać post swoją ulubioną czcionką, ale masz tylko jej zdjęcie. Wg nowych założeń, kreator pozwoli Ci wgrać tę fotkę i na jej podstawie cały tekst zostanie zamieniony na taki, jak obraz! Video do obejrzenia, jak to działa: na końcu artykułu.
- Jak z komputera dodać post na Instagram? – będzie łatwiej i szybciej! Nie zawsze korzystasz ze smartfona i chcesz dodawać fotki przez komputer? Platforma już nad tym pracuje. Zobacz: https://www.pcformat.pl/News-Post-na-Instagramie-z-poziomu-PC,n,24274.
- Algorytmy instagrama – szef Insta ujawnia tajemnice! Czyżby? Podczas wywiadu z Adamem Mosseri, ujawniono jak działają algorytmy Instagrama. Co sprawia, że jedne wpisy są bardziej popularne, a inne nie? Dlaczego coś jest z platformy usuwane? Ciekawostki: https://marketingprzykawie.pl/espresso/instagram-ujawnia-dzialaja-algorytmy/.
- Już wkrótce: program afiliacyjny instagram – hit czy może przedwczesna euforia?
- Nowe Statystyki dla Reels – dla tych, którzy uwielbiają cyferki. Porcja danych statystycznych.
- Ukrywanie liczby serduszek na Instagramie – plusy, minusy i możliwości.
Wokół Google i seo – newsy miesiąca
.
- SEO wczoraj i dziś– co się zmieniło i dlaczego seo w miejscu nie stoi? Odsyłamy do rozbudowanego artykułu na stronie https://interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/seo-dawniej-i-dzis-czyli-jak-zmienilo-sie-podejscie-do-pozycjonowania-stron-261181, który przybliża świat pozycjonowania i zmian, jakie w nim zachodzą. Szczególnie polecam tekst osobom, które na co dzień zajmują się seo i lubią obserwować trendy i aktualności. Hm, może „lubią” to trochę mało powiedziane. Bardziej… muszą! 🙂
- Duplicate content – jak sobie szkodzisz, kradnąc cudze teksty i wstawiając je do siebie na bloga? Czy kopiowanie treści może Ci się odbić czkawką? Jaki to ma wpływ na ranking Twojej www? Źródło wiedzy: https://marketingprzykawie.pl/artykuly/dlaczego-duplicate-content-jest-szkodliwy-dla-twojej-strony/.
Youtube
- Komentarze na YouTube na pełnym ekranie – użytkownikom smartfonom to się spodoba!
- YouTube Clips – krócej, krócej, jeszcze krócej! Jak robi się „shoty” na Youtube, czyli krótkie klipy pozwalające wyłapać z video tzw. „smaczki”? Sprawdź: https://android.com.pl/news/408950-youtube-clip-shoty-klipy-twitch-tiktok/.
- Obraz w obrazie na Youtube Premium. iOS – na tą funkcję czekało wielu posiadaczy iOS. Wreszcie jest!
- Uwaga: niepubliczne filmy sprzed 2017 będą prywatne! – zmiany! Jeśli na Twoim kanale YT znajdują się stare filmy o statusie niepubliczne, to 23 lipca zmienią opis na „prywatne”. Nawet Ci, którym dałeś do nagrań link, nie będą już mogli ich obejrzeć. Po godzinie zero wejdź na swój kanał i sprawdź czy to dotyczy również Ciebie. Są dwa rozwiązania, które możesz zastosować – omawiamy je na video niżej.
Inne ciekawostki do znalezienia w Video podsumowaniu (patrz niżej)
- Chcesz ładnego Messengera? Zapłać za to!
- Etat w blogosferze
- Android 12 vs. iOS 15
- Konferencja WWDC 2021
- 10 darmowych aplikacji do obróbki zdjęć
- Pierwszy smartfon Leica
- Aplikacje do zapisywania rzeczy na potem
- WhatsApp przyspiesza odtwarzania wiadomości głosowych
- Ronaldo i 4mld strat dla Coca-Coli
Dodatkowo, o w/w nowinkach możesz też posłuchać nagrania naszej transmisji na żywo. Tu znajduje się znacznie szersze rozwinięcie i dyskusja nad w/w punktami, ale i punkty, o których celowo (premedytacja), nie napisałam wyżej 🙂
Video podsumowanie marketingowe
Na dziś to wszystko 🙂
Jeśli chcesz dodać coś ciekawego, co poza w/w wyszperałeś w sieci – zostaw komentarz.
Jeśli pomysł na takie comiesięczne zestawienia Ci się podoba – również będzie nam miło, jeśli dasz znać niżej 🙂