Marketing news wrzesień 2022 – trendy i zmiany

Marketing news wrzesieńKolejny miesiąc za nami, czas więc na porcję ciekawostek z kategorii newsy, marketing wrzesień 2022. Co tym razem w trawie piszczy i co się dzieje w internetach?

Newsy dodawane na bieżąco zawsze znajdziesz na tym kanale yotutube, a zbiorcze podsumowanie, czyli taki właśnie artykuł może mieć obsuwy 🙂 Czasem dzieją się rzeczy naprawdę ważne, więc warto na YT zerkać:)

Ale do rzeczy! Internet nie śpi, a tym bardziej nie śpią media społecznościowe, które co chwilę serwują nam jakieś warte uwagi nowinki.

Co nowego wydarzyło się w ostatnich trzydziestu dniach na Facebooku, Instagramie i w Google? Jakie narzędzia i funkcje wchodzą do gry? Co będzie „trendy” i czego nie może zabraknąć w naszych marketingowych działaniach? No i czy my w ogóle z tym wszystkim damy radę nadążyć? Sprawdzamy, ogarniamy, podpowiadamy! Poniższy wpis jest oczywiście dużym skrótem i chyba nie sposób byłoby tu zmieścić wszystko, ale najważniejsze rzeczy są! Od punktów – w tekście, a całość, omówioną na video, znajdziesz w nagraniu na końcu artykułu.

Seria wpisów z tej kategorii pojawia się na blogu mniej więcej co miesiąc. Jest podsumowaniem zmian, ciekawostek i możliwości popularnych platform, jakie wykorzystujemy do działań marketingowych.

Marketing news 2022 – to bilans nowinek, wdrożeń i zapowiedzi z zakresu: Facebooka, Instagrama, Google i Seo, oraz blogowania i Content Marketingu. Poruszamy także aktualne informacje dotyczące YouTube, Video Marketingu, obróbki graficznej itd. Przegląd prowadzę wspólnie z Pawłem Pieczką, a o newsach na bieżąco dowiadują się subskrybenci kanału YT.  Na koniec miesiąca, na Fanpage i tu na blogu pojawia się zbiorcze podsumowanie wszystkich ciekawostek.

Marketing wrzesień 2022. Podsumowanie newsów

Najważniejsze nowinki – tu skrót, a na video na dole rozwiniecie + komentarze.

  • Facebook i Instagram mają otrzymać płatne funkcje. Czy jesteś gotowy zapłacić extra za „ekskluzywne” funkcje, których nie dostaniesz w darmowej wersji tych portali? Szczegółów wciąż nie ma, ale New Monetization Experiences ma być oparte na płatnej, comiesięcznej subskrypcji/
  • Zaktualizuj Chrome – duża luka dla wycieku danych! Przeglądarka Chrome wymaga szybkiej aktualizacji – sprawdź jak to zrobić, zanim ktoś przejmie ważne dla Ciebie dane.
  • Będzie nowa funkcja na Insta – zapożyczona prosto z Twittera, czyli popularny retweet. Jak podawanie dalej wartościowych treści sprawdzi się na instagramie?
  • Już 28 września eksperci Google omówią zmiany w algorytmach! Jeśli nie miałeś okazji wziąć udziału w tym wydarzeniu, koniecznie sprawdź podsumowanie. Dzieje się dużo, a w branży seo nawet jeszcze więcej.
  • Będzie można zarabiać na YouTube Shorts. Jak? Już w 2023 shortsy dołączą do programu partnerskiego Youtube, który pozwala zarabiać na umieszczanych w serwisie materiałach video. To duży plus, bo społeczność zbudowana wokół shortsów sięga już 1,5 miliarda osób.
  • SEO klucze w 2022 (i nie tylko!) – pięć podstawowych zasad optymalizowania stron www. Jak wygląda dziś pozycjonowanie stron internetowych i na czym się opiera? Lista, dane, opis – w video niżej.
  • TikTok Now już w Polsce. Sprawdź, co właśnie robią twoi znajomi, czyli kopia Be Real i ciekawe opcje
  • UOKiK wskazuje na zasady oznaczania treści reklamowych – teraz nie ma już wymówek co do tego, jak oznaczać materiały, za które influencerom zapłacono. Na nagraniu znajdziesz link do wytycznych i szczegóły.

Źródła do omawianych nowinek znajdziesz w opisie poniższego video (przejdź na Youtube).

Video podsumowanie marketingowe

Na dziś to wszystko 🙂 Więcej podsumowań w dziale Marketingowe podsumowania.

Jeśli chcesz dodać coś ciekawego, co poza w/w wyszperałeś w sieci – zostaw komentarz.

Jeśli pomysł na takie comiesięczne zestawienia Ci się podoba – również będzie nam miło, jeśli dasz znać niżej 🙂

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *