Pozycjonowanie w wyszukiwarkach – sprawdzone sposoby na poprawę widoczności strony www
Chcesz, żeby Twoja strona osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek internetowych, ale nie wiesz, jak to zrobić? Zastanawiasz się, jakimi technikami i narzędziami się posługiwać? Chcesz poznać warunki, jakie w tym celu spełnić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
Użyteczna i czytelna witryna
Mimo że teoretycznie pozycjonowanie obejmuje działania zmierzające do poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, jest na tyle złożonym procesem, że w praktyce proces ten zaczyna się już w momencie projektowania witryny. Od tego, jak zostanie ona zbudowana, w niemałym stopniu zależy jej skuteczność. Z punktu widzenia SEO znaczenie mają takie aspekty jak:
- użyteczność – strona powinna być intuicyjna w obsłudze, a nawigacja, układ oraz struktura treści zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić sprawne przeszukiwanie informacji i poruszanie się po witrynie;
- czytelność – chaos, niekonsekwencja i niedbalstwo w projektowaniu zawartości witryny prowadzą do zniechęcania użytkownika, który ją opuszcza i przenosi się na inne strony;
- schludność wizualna – nie chodzi o to, żeby płacić tysiące złotych najlepszym grafikom za przygotowanie prostego logo, lecz o zadbanie o ład i porządek graficzny witryny. Odpowiedni efekt można osiągnąć prostymi środkami i małym kosztem, jednak trzeba mieć wyczucie i pewne doświadczenie w projektowaniu graficznym.
Pamiętaj, że mało zachęcające strony odrzucają użytkowników, którzy szybko je opuszczają. Stanowi to sygnał dla wyszukiwarki, że witryna jest mało wartościowa, przez co nie powinna zajmować wysokich pozycji.
Audyt i optymalizacja strony www
Jeśli strona jest gotowa, powinieneś wykonać jej audyt, a na podstawie jego wyników – optymalizację. Audyt obejmuje analizę witryny pod kątem jej zgodności z zasadami SEO. Badane są takie aspekty jak:
- struktura informacji,
- nawigacja,
- forma i niepowtarzalność treści,
- poprawność kodowania,
- szybkość działania, linkowanie.
Prowadząc audyt, a następnie optymalizując stronę, masz pewność, że jest ona dostosowana do wymagań wyszukiwarek internetowych, a co za tym idzie – przygotowana do pozycjonowania.
Własne zaplecze SEO
Jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na pozycjonowanie stron internetowych, jest liczba i jakość prowadzących do niej odnośników umieszczonych na innych witrynach www.
Skąd je pozyskiwać? Dobrym źródłem linków jest własne zaplecze SEO, które składa się z powiązanych tematycznie stron zawierających odnośniki do pozycjonowanej witryny. Ważne jest, aby zaplecze było profesjonalne, interesujące dla użytkownika i bogate w wartościowe treści, ponieważ w przeciwnym razie może przynieść skutki odwrotne do oczekiwanych.
Artykuły sponsorowane i gościnne
Inną sprawdzoną metodą pozycjonowania stron www jest publikowanie artykułów:
● sponsorowanych – płatnych, które wykupuje się po uprzednim ustaleniu ceny z właścicielem witryny lub agencją pośredniczącą,
● gościnnych – darmowych, które publikuje się w ramach współpracy z właścicielami innych stron internetowych.
Decydując się na wykorzystanie artykułów sponsorowanych i gościnnych, do publikacji dobieraj witryny powiązane tematycznie z Twoją stroną, które cieszą się zaufaniem zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek.
Marketing treści
Content marketing polega na publikowaniu ciekawych treści, które odpowiadają na potrzeby i zapytania odbiorców. Ich forma może być nie tylko tekstowa, ale również audiowizualna – wiedzę, informację i rozrywkę da się bowiem z powodzeniem przekazywać w artykułach, filmach czy materiałach audio. Ponadto strona z wartościową zawartością zyskuje zaufanie Google, które docenia tematyczny, profesjonalny content.
Postaw na pozycjonowanie
Stosując powyższe metody, wypracujesz wysokie pozycje dla swojej strony na określone słowa kluczowe. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach to długotrwały proces, na którego efekty czeka się tygodniami, a nawet miesiącami. Więcej informacji o skutecznym SEO znajdziesz pod adresem https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-poprawic-pozycje-w-wyszukiwarce-google/.
Wpis gościnny – artykuł zenwętrzny.
jezus dużo tego, żeby samemu zrobić i ogarnąć, to prawie niemożliwe
Dlatego są od tego firmy, a my skupiamy się na czymś innym
I dlatego ja mam firmę od pozycjonowania, samemy zrobić za duże ryzyko na filtra od google
teraz to chyba bardziej optymalizacja a nie pozycjonowanie