Psychologia kolorów, czyli jak kolory w marketingu wpływają na odbiorcę?

psychologia koloruJak duże znaczenie w naszej pracy, reklamie, marketingu czy samej branży sprzedażowej mają kolory?

Czy dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu kolorów można wpływać na emocje klientów, ich samopoczucie i finalnie decyzje zakupowe? 

Jakie kolory budzą energię i zaangażowanie, jakie powodują skupienie, a jakie są zupełnie inaczej odbierane na świecie, niż u nas, w Polsce? O tym i o wielu innych aspektach teorii kolorów rozmawiałam z Justyną Jaglarz, która wgryza się w temat do głębi i wyjaśnia dlaczego warto zwracać uwagę na to jak się ubieramy, jak tworzymy reklamy i w jaki sposób możemy wpływać na ludzi pozytywnie lub negatywnie, tylko poprzez rolę koloru.  Przyznam szczerze, że dla mnie kolor nie ma tak istotnego znaczenia, albo może wydaje mi się, że nie ma, bo nigdy nie przywiązywałam do niego tak dużej wagi, ale myślę, że bez względu na to, czy psychologia kolorów i ich znaczenie Ci się podoba, czy nie – warto posłuchać tej rozmowy.

Nagranie:

Kolory w marketingu – co warto o nich wiedzieć?

Rozmowa z Justyną Jaglarz:

Jeśli ten fragment Cię zaciekawił (masz tutaj jedynie okrojone urywki), to możesz obejrzeć całość wyłącznie w darmowej grupie marketingowej na Facebooku.

Jak do niej dołączyć? Wyszukaj ją na fb (nazwa: Marketing.Start) i się zapisz lub napisz do mnie, i wtedy Cię do niej dodam (zakładając, że faktycznie chcesz zajmować się marketingiem, w szeroko pojętym znaczeniu, – bo to nie jest grupa przypadkowych ludzi, fejk profili, ani miejsce do spamowania ogłoszeniami, czy inne temu podobne wynalazki).




Ba! Od razu uprzedzę: nie promujemy tam żadnych biznesów, projektów, firm, cudów, itd.

Po prostu Marketing.

.

One comment