MLM i systematyka działań – ważne?

mlm-matmaZastanawiałam się ostatnio nad tym, jak ważna w marketingu wielopoziomowym (MLM) jest systematyka pracy i konsekwencja podejmowanych przez nas działań. Tym bardziej, że bardzo duży obraz efektów jakie dają systematyczne działania, dało mi podjęte jakiś czas temu wyzwanie 14/14 MLM.

Żeby nieco bardziej przybliżyć to „technicznie” postanowiłam się tym razem posłużyć czystą matematyką.

Wstęp: Po pierwszym tygodniu działania w MLM (jeśli nigdy dotąd nie pracowałeś w marketingu wielopoziomowym) zaczynasz dochodzić do siebie, bo wcześniej nie wiedziałeś o co chodzi i od czego zacząć, prawda?:) Pierwsze dni czytania wszystkiego i nie robienia niczego masz za sobą, więc przechodzimy do działania:

Założenie 1: Poświęcasz na MLM 2 godziny dziennie

  • 45% tego czasu poświęcasz na poszukiwanie nowych kontaktów (54 minuty – min 10 nowych kontaktów)
  • Kolejne 45% na sprzedaż i rekrutację (54 minuty) (min 2-4 rozmowy biznesowe/sprzedażowe)
  • 10% na pozostałe działania (Facebook, komentowanie blogów, prowadzenie bloga, udzielanie się na forach i budowanie wizerunku, itp.) (12 minut)

Pewnie zastanawiasz się co zdążysz zrobić w 12 minut?!

Odpowiedź: dziel działania.

  • W poniedziałek – skomentuj w tym czasie kilka blogów ( z imienia i nazwiska, z fotką ze swoją twarzą, w końcu budujesz wizerunek). Minimum 3
  • We wtorek załóż 3 konta na dobrych forach dyskusyjnych i napisz na nich po 2 posty na start
  • W środę przygotuj wpis na bloga – jak nie zdążysz, dodaj całość w czwartek,
  • W piątek: znów skomentuj kilka blogów (minimum 3)
  • W międzyczasie każdego z tych dni, co jakiś czas wchodź na FB tak, żeby codziennie na Twoim profilu Fb pojawiło się minimalnie 5-7 wpisów (to ilość, która gwarantuje, że więcej osób widzi Twoje wpisy i na nie reaguje)

Co zyskasz po 1 tygodniu?

Wszystkie w/w x minimum 5! (Zakładam, że sobotę i niedzielę nie pracujesz, ale nie zabraniam) 😉

Co zyskasz po 1 miesiącu systematycznego utrzymywania działań wg w/w listy?:

Wszystkie w/w x min. 5 x 4= 20 (20 dni pracy)

Konkretnie:

  • 45% – (54 minuty – min 10 nowych kontaktów dziennie) x 20 = minimum 200 nowych kontaktów miesięcznie
  • Kolejne 45% na sprzedaż i rekrutację (54 minuty) (min 2-4 rozmowy biznesowe/sprzedażowe) x 20 = minimum 20-80 (!) rozmów biznesowych/sprzedażowych

10%:

Poniedziałki – minimum 3 komentarze na blogach x 4 poniedziałki w miesiącu = 12 komentarzy na blogach

Wtorki: Masz 12 kont na dobrych forach dyskusyjnych i napisane na nich minimum 24 posty, pod którymi wrzucasz stopkę z linkiem do swojego bloga. Więcej kont nie zakładasz – od kolejnego miesiąca rozwijasz tylko te, tak, żeby być ekspertem i osobą rozpoznawalną na tych forach.

Środy/czwartki: Masz 4 wpisy na swoim blogu miesięcznie (wypadałoby więcej, ale jak utrzymasz systematykę, nie będzie źle!

Piątki: Masz skomentowanych 3 x 4 = 12 blogów, piątki zamieniaj też od czasu do czasu na dodawanie wpisów na blogu

Twój Facebook rozwija się – w międzyczasie cały czas codziennie dodajesz na niego 5-7 wpisów

Co zyskasz po 6 miesiącach systematycznego utrzymywania działań wg w/w listy?:

Wszystkie w/w x 6 = 6 miesięcy

Konkretnie:

  • 45% – minimum 200 nowych kontaktów miesięcznie x 6 = min. 1200 kontaktów miesięcznie
  • Kolejne 45% na sprzedaż i rekrutację – minimum 20-80 rozmów biznesowych/sprzedażowych miesięcznie x 6 = min. 120 – 480 rozmów biznesowych (!!)

10%:

Poniedziałki –12 komentarzy na blogach miesięcznie x 6 = 72 komentarze (widać Cię już prawie wszędzie)

Wtorki: Masz 12 kont na dobrych forach dyskusyjnych i napisane na nich minimum 24 x 6 postów posty, pod którymi masz już umieszczoną stopkę z linkiem do swojego bloga. Masz 144 posty z których czytelnicy wchodzą na Twojego bloga

Środy/czwartki: Masz 4 x 6 wpisów = 24 wpisy na blogu. Ale prawdopodobnie już idzie Ci to gładko, masz ruch, więc dodajesz więcej wpisów)

Piątki: Masz skomentowanych 12 x 6 blogów = kolejne 72 blogi na których widać Twoją twarz, komentarz lub link do bloga.

Twój Facebook kwitnie – w międzyczasie cały czas codziennie dodajesz na niego 5-7 wpisów

Widzisz tą różnicę?

No powiedz, że TAK.

P.S Zauważyłeś, że mamy luty 2015, a ja założyłam Facebooka w ostatnich dniach października? (listopad – grudzień – styczeń-połowa lutego, mam go 3,5 miesiąca, nie dłużej). Widziałeś ruch? Pierwszego dnia po jego założeniu nie udało mi się na nim znaleźć więcej niż kilkunastu znajomych sprzed lat. Poważnie. Dorzuciłam mamę, brata i kuzynów, żeby nie wiało pustką.

P.S2. Zauważyłeś, kiedy utworzyłam bloga? Pierwszy wpis z 28 października 2014. Mniej więcej ten sam czas co i Facebooka. A Ty dzisiaj siedzisz tutaj i czytasz. (miło mi!)

P.S 3 Wiesz, że nigdy wcześniej nie działałam w MLM i o tym wszystkim nie miałam pojęcia? I dalej miliona rzeczy nie wiem. Jeszcze:)

Tak działa systematyka. ( I porcja uporu doprawionego chęcią rozwijania się)

Na koniec: w/w wyliczenia dotyczą uczciwie poświęcanego na pracę czasu 2 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu. Bez latania na kawusię, ciacho do cukierni na rogu czy po inne rozpraszacze.

A może masz 3 godziny?

9 komentarzy

  • Właśnie szukam rozwiązania na zautomatyzowanie publikowania postów na moim prywatnym profilu FB. To jest dla mnie główna blokada na dziś – jest już po 12:00, a ja nie miałem czasu na wrzucenie czegokolwiek na FB. Ktoś ma jakiś pomysł na taką aplikację?

  • A tak w ogóle to z nieba mi spadłaś z tym wpisem. Szczególnie z rozpiską systemu 45/45/10. Dziękuję!

  • Świetny artykuł dający sam konkret. Działałem podobnie, ale nigdy tego tak dokładnie nie rozpisałem i teraz wiem, że to zrobie. Nawet założe osobna kategorię na blogu, która będzie monitorować moje działania. Wyzwanie 45/45/10 przyjete 🙂

  • Świetny artykuł Ola!
    Automatycznie można sobie ustawić Hootsuite, ale nie wiem czy jest sens programować do przodu te 5 czy 7 wpisów, bo lepsze są te aktualne, na teraz, coś się dzieje, emocje itd.

    Bardzo mi się podoba ta rozpiska, brakuje mi tylko samodyscypliny. Podziwiam Ola i kibicuję 🙂

    • Wioleta – moim problemem jes tpraca menadżera. NAPRAWDĘ mam dni, podczas których szczytem możliwości jest wrzucenie na FB zdjęcia zrobionego komórką czy wpisanie paru słów między spotkaniami. Uważam, że w ten sposób można podtrzymywać kontakt z ludźmi np. na profilu firmowym, ale do budowania relacji – to jest stanowczo za mało.
      Dlatego szukam narzędzia, które pozwoli mi zaplanować wpisy odsyłające do wpisów na blogu (których publikację też planuję z wyprzedzeniem) czy szersze komentarze do rzeczy, które „rzuciły mi się w oczy” gdzieś w sieci.
      Przetestuję tę aplikację – może znalazłaś dla mnie rozwiązanie.

      Dzięki!

  • Ola, jesteś moją „liderką chrzestna”

  • Marzena Klich

    Olu, naprawdę to Ty chyba napisałaś to specjalnie dla mnie! 🙂 Jesteś WIELKA! I w ogóle dzięki, że jesteś! 🙂

  • Aleksandra Niedzielska

    Bardzo się ciesze, że Wam się przyda:)
    Jak to zobaczyć „na papierze” i wyliczyć, to robi wrażenie, a niby nic:)

  • Pomocne informacje , jak zwykle ,inspiracja , dziękuję:D