„Więc co o tym sądzisz?” – pytanie gwóźdź do…
Są pytania, których w biznesie, również w marketingu sieciowym nie powinno się zadawać:)
Do nich należy m.in. „Więc co tym sądzisz?”.
Dlaczego? To pytanie uruchamia tzw. zmysł krytyczny u każdego, komu się je zadaje.
Jeśli kogoś pytamy „Co Ci się w tym najbardziej podoba” – odpowie nam, co było najlepsze (w produkcie, prezentacji, ofercie itd.). Ale pytanie „Więc co tym sądzisz?” po prostu budzi czystą chęć odpowiedzenia na nie krytycznie.
Choćby produkt miał 50 zalet i 2 wady, to zadając takie pytanie możemy być pewni, że najpierw usłyszymy o wadach – lub o wątpliwościach.
Oczywiście to nie znaczy, że powinno się unikać odpowiedzi na trudne pytania, wręcz przeciwnie – jeśli coś się sprzedaje, lub poleca to powinno się umieć rozwiewać wątpliwości klienta, do których ten ma zresztą uzasadnione prawo.
Pytanie „Więc co tym sądzisz?” nie powinno się jednak znaleźć w codziennym słowniku sprzedawcy, czy marketingowca:)