Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google? [Odpowiadamy]
Materiał zewnętrzny.
Stworzyłeś stronę internetową i czekasz z niecierpliwością, aż pojawi się ona w wyszukiwarce. Niestety to tak nie działa — może wystąpić kilka przeszkód, które utrudnią prezentowanie przez wyszukiwarkę Twoich podstron. Z poniższego artykułu dowiesz się, czemu strona jest niewidoczna w Google.
Lista 6 częstych powodów, przez które strony nie widać w Google
Przyczyny braku widoczności mogą mieć różnorakie podłoże — na przeszkodzie robotom indeksującym mogą stanąć ustawienia strony na serwerze, kiepska jakość treści, słaba optymalizacja techniczna. Przyjrzyjmy się po kolei każdej z przyczyn.
Niepozorna przyczyna braku widoczności stron na WordPress
Jako że większość stron w internecie jest opartych o system WordPress, zaczniemy ten tekst od pewnego niuansu, który czasem utrudnia wyświetlanie niektórych witryn. Mowa tutaj o jednym drobnym checkbox’ie w ustawieniach strony, przez który pozycjonowanie WordPress staje się mocno utrudnione.
Chodzi o zapis dotyczący indeksowania strony. Często programiści na etapie tworzenia witryny zaznaczają ustawienie: proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej strony — zapis ten wprost zwraca się do Google, aby nie umieszczał strony w indeksie. Jeśli Twoja witryna korzysta z WP, przejdź do zakładki: ustawienia → czytanie i upewnij się, że powyższy checkbox jest odznaczony.
Chcesz wiedzieć więcej na temat pozycjonowania stron na WordPress? Zerknij do tego tekstu: https://bartekgasior.pl/pozycjonowanie-wordpress-jak-to-robic/
Strona jest zbyt nowa
Algorytmy Google nie działają z prędkością światła. Jeśli wczoraj skończyłeś pracę nad Twoją nową stroną, robot Google (program, który skanuje strony w internecie) potrzebuje czasu, aby dotrzeć do Twojej witryny.
Oczywiście możesz mu trochę ułatwić pracę w tym zakresie — możesz zacząć umieszczać linki na zewnętrznych stronach, które utorują robotowi drogę do Twojej strony. Tym samym może uda Ci się w ten sposób przyspieszyć proces indeksacji strony (umieszczania jej w bazie wszystkich stron Google).
Google nie lubi pokazywać stron obfitujących w kiepskiej jakości treści
Na pewno słyszałeś już gdzieś hasło content is king. Choć twórcy Google nie mają nic z nim wspólnego, to stanowi ono podstawę funkcjonowania wyszukiwarki. Google chce pokazywać użytkownikom treści, które dostarczają im prawdziwą wartość.
Jeśli więc tworzysz kiepskie treści, najpewniej wyszukiwarka nigdy nie zaprezentuje ich użytkownikom. Upewnij się, że zawartość Twojej strony niesie faktyczną wartość dla potencjalnych czytelników. Jeśli ten punkt masz odhaczony, możemy przejść do kolejnych przyczyn.
Kiepski autorytet strony
Google określa autorytet stron na podstawie wielu czynników. Najważniejszym z nich są linki, które prowadzą do pozycjonowanej strony. Im więcej wysokiej jakości linków w internecie prowadzi do Twojej strony, tym większa szansa, że Google będzie ją postrzegać jako wiarygodne źródło informacji — to w naturalny sposób będzie skutkować lepszą widocznością w wynikach wyszukiwania.
Jeśli do Twojej strony prowadzi mało linków, zainteresuj się tzw. link buildingiem — strategią SEO, która zakłada pozyskiwanie hiperłączy z internetu prowadzących do Twojej witryny.
Brak optymalizacji technicznej
Duża ilość wartościowych linków i wysokiej jakości treści nie są jedynymi warunkami. Które musi spełnić Twoja strona, by Google ją pokazywało. Musisz też zapewnić komfortowe warunki przeglądania strony przez użytkowników.
Pamiętaj, że często dziś użytkownicy odwiedzają portale na smartfonach — upewnij się, że witryna dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Zadbaj też o dobrą szybkość ładowania. Często zbyt wolno działające strony sprawiają, że użytkownicy rezygnują z wizyt na nich.
Zły dobór słów kluczowych!
Pamiętaj, że musisz tworzyć teksty, które są zgodne z oczekiwaniami użytkowników. Jeśli zawartość Twoich podstron nie jest zgodna z tym, co ludzie wpisują w Google, nie oczekuj, że strona będzie pojawiać się w wyszukiwarce.
Aby mieć pewność, że tworzysz treści, których użytkownicy szukają, skorzystaj z narzędzia do analizy słów kluczowych — następnie stwórz podstrony, które zawierają te frazy. W ten sposób zwiększysz szansę na poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google? (finalna odpowiedź)
Już znasz wiele potencjalnych przeszkód, które wpływają na brak widoczności strony w Google. Musisz mieć świadomość, że powyższa lista nie jest kompletna. Powodów, które mogą utrudniać prezentację witryn w wynikach wyszukiwania, może być naprawdę wiele. Każdy przypadek wymaga indywidualnej diagnozy.