Ważne korzyści prowadzenia bloga. Po co Ci to?

blogowanie korzysciPo co Ci blog skoro większość ludzi i tak już dzisiaj niewiele czyta, a jeśli już to tylko nagłówki? Najlepiej te mocno chwytliwe, krwiste, szokujące i koniecznie takie, które mówią wszystko więc nie trzeba przechodzić dalej. Po chorobę w takim razie pisać blog?

Czy jest jakieś logiczne, a najlepiej ekonomiczne uzasadnienie blogowania?

Tak, z pewnością wiesz, że są blogerzy, którzy na swojej pisaninie zarabiają krocie, ale jeśli nie czujesz się na siłach, a może nawet nie zamierzasz dołączyć do ich grona, to czy dla Ciebie pisanie bloga będzie warte poświęcanego na to czasu, nerwów i pieniędzy? A może prowadzisz małą firmę, niedawno wprowadziłeś ją na rynek i słyszałeś, że blogi firmowe stają się coraz bardziej popularne, więc się nad takim zastanawiasz? Czy jest sens?

W zasadzie mogłabym odpowiedź na to pytanie w innym pytaniu. Mianowicie: gdzie ludzie szukają informacji i produktów? Wiesz… kiedy chcą kupić sobie jakiś bajer, coś przydatnego, niezbędnego, albo coś ich ciekawi i chcą na to wydać pieniądze. Gdzie szukają informacji? I czy tam, gdzie jej szukają… znajdą Ciebie, Twoja stronę, sklep, bloga… czy nie?

Korzyści prowadzenia bloga (prywatnego i firmowego)

Na samym początku warto wiedzieć, że jest wiele korzyści prowadzenia bloga, ale najważniejszych jest ledwie kilka i to właśnie wokół nich nadbudowywana jest cała reszta!

  • Blog zbliża czytelników do autora lub marki . Regularne publikowanie treści na blogach sprawia, że ludzie wracają na te strony, przyzwyczajają się do ich autorów lub prowadzących je firm, chętnie czytają nowe artykuły, wskazówki, tipy, porady. Tym samym wokół autora lub firmy buduje się pewna społeczność.
  • Blog buduje zaufanie i wiarygodność. Systematyka prowadzenia bloga i zbliżanie się do niego czytelników, sprawia, że nabierają oni do twórcy zaufania i rośnie w ich oczach jego wiarygodność. To z kolei przekłada się na większą chęć korzystania z porad, jakie daje dany bloger, kupowania produktów, które poleca czy wybierania usług firm, które prowadząc bloga firmowego zyskały z czytelników – wiernych klientów.
  • Blog pozwala na długofalowe docieranie do ludzi z konkretną wiedzą (contentem). Jeśli prowadzisz konto prywatne lub firmowe na Facebooku, to z pewnością doskonale pamiętasz te wpisy, które wywołały największe zaangażowanie internautów lub wygenerowały dużą sprzedaż, prawda? Problem w tym, że za kilka dni takie wpisy „zlecą” w dół facebookowej tablicy i nikt ich już nie będzie czytał. Problem znikających treści na mediach społecznościowych sprawia, że niezmiennie trzeba tworzyć nowe wpisu angażujące czytelników. Nie wystarczy raz napisać artykułu, żeby żył on sobie w sieci przez lata. A blog? Na pewno nie raz trafiałeś w Google na artykuły, które Cię zaciekawiły, dały fajną wiedzę czy poradę i… spojrzałeś na datę ich publikacji, a tu… żywy truposz z 2016. Albo 2018. Albo 2014! No popatrz… raz stworzona treść na blogu pozwoliła autorowi tego bloga dotrzeć do klientów i czytelników po latach! Na fejsie możesz o tym zapomnieć.
  • Blog jest miejscem, do którego internauci przychodzą z Google. Tu cofnijmy się do pytania: Gdzie ludzie szukają informacji? Gdzie sam ich szukasz? Jeśli chciałbyś zrobić na obiad perliczkę w sosie beszamelowym, to czy po przepis biegłbyś na Facebooka? Instagrama? Może na TikToka? A no nie. Wpisałbyś zapytanie w Google. A tam… cóż, wyniki skierowałyby Cię głównie na strony blogerów publikujących przepisy, prawda? Tak samo setki internautów codziennie zadają w Google setki pytań i … jeśli Twojej firmy tam nie znajdą, ani nie trafią na Twojego bloga, to zwyczajnie pójdą kupić gdzie indziej.
  • Blog pozwala robić marketing nawet bez pokazywania się na video. Z pewnością wiesz, że video jest dzisiaj najmocniejszym przekazem marketingowym. Ludzie wprost kochają oglądać krótkie, konkretne filmiki pokazujące produkty, ciekawostki i rozwiązujące różne epokowe zagadnienia. Ale! Nie każda firma i nie każdy początkujący marketingowiec odważy się na natychmiastowe uruchomienie kamery i nagrywanie. Wielu z nich zaczyna właśnie od blogowania, które pozwala oswoić się z całym tym światem marketingu, reklamy, sprzedaży. I… przyciąga ludzi, którzy zamiast oglądać pół dnia filmy na FB czy Youtube – wolą zapytać wujka Google o radę.

3 komentarze