Czym cechuje się blog ekspercki?

blog eksperckiProwadzenie bloga eksperckiego to dobry sposób na to, aby zadbać o promocję swojej firmy w Internecie, a jednocześnie zbudować wizerunek specjalisty i zyskać grono stałych czytelników.

Dzięki temu można również poprawić pozycjonowanie własnej strony internetowej, nie tylko ze względu na zastosowanie odpowiednich słów kluczowych, ale i regularne dodawanie merytorycznych wpisów.

Czym wyróżnia się blog ekspercki i jak należy go prowadzić?

Co to jest blog ekspercki?

Blog ekspercki to bardzo pomocne narzędzie, pozwalające na szersze zaprezentowanie swojej oferty, zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a także budowanie trwałych relacji z klientami. Jak sama nazwa wskazuje, publikuje się na nim wpisy dotyczące dobrze znanego tematu, w efekcie czego można zyskać miano specjalisty w danej dziedzinie. Na blogu eksperckim można publikować różnego rodzaju teksty: poradniki, recenzje, rozwiązania najczęściej pojawiających się problemów, podsumowania miesiąca lub kwartału – w tej kwestii bardzo dużo zależy od branży oraz kreatywności autora. Najważniejsze jest to, aby artykuły były merytoryczne i wyczerpywały podejmowany temat w jak największym stopniu. Ponieważ nie zawsze jest to łatwe, prowadzenie bloga eksperckiego warto powierzyć specjalistom, może to być agencja copywriterska – https://wordpassion.pl/. Taka współpraca daje pewność, że publikowane treści są starannie opracowane i wyjaśniają wszystkie kłopotliwe kwestie. Jakie są charakterystyczne cechy bloga eksperckiego?

Odpowiednia struktura

Dobry blog ekspercki ma przede wszystkim odpowiednią strukturę i jest przejrzysty, a poruszanie się po nim intuicyjne. Konieczne jest zadbanie o kategorie tematyczne, pozwalające na pogrupowanie wszystkich publikowanych wpisów, aby czytelnicy szybko mogli znaleźć ten, który w danym momencie najbardziej ich interesuje. Bardzo pomocny jest również spis treści, pozwalający na przejście do niezbędnych informacji bez potrzeby czytania całych wpisów (często czytelnicy zniechęcają się, kiedy nie mogą bez problemu znaleźć ważnych dla nich kwestii w tekście).

Dopracowana struktura bloga nie tylko ułatwia poruszanie się po nim, ale również sprawia, że wygląda atrakcyjniej. Większość osób nie lubi nadmiaru informacji na stronie, gdyż to wywołuje chaos i może skutecznie zniechęcić do regularnych odwiedzin. Każdy wpis na blogu powinien mieć wyszczególniony tytuł, nagłówki, wewnętrzne linkowanie, wskazane jest też dodanie zdjęć, infografik itp. Dobrze sformatowany artykuł przyjemniej się czyta, ma też pozytywny wpływ na to, jak prezentuje się cały blog.

Rzetelność

Chcąc stać się ekspertem w określonej dziedzinie za pomocą bloga, należy publikować na nim rzetelne i merytoryczne wpisy. To wymaga starannego researchu i weryfikacji znalezionych w Internecie informacji, warto też opierać się na własnym doświadczeniu. Uważni czytelnicy na pewno szybko wychwycą błędy w artykule, jeśli te się pojawią, a wtedy trudno będzie zdobyć ich zaufanie. Aby zwiększyć swoją wiarygodność, na końcu każdego wpisu powinna pojawić się bibliografia, czyli spis źródeł wykorzystanych do napisania artykułu. To ważny element blogów eksperckich, również ze względu na to, że zainteresowane podejmowanym tematem osoby mogą szybko przejść do bardziej szczegółowych informacji.

Podpis autora

Czytelnicy odwiedzający blog ekspercki powinni wiedzieć, kto odpowiada za wpisy, wtedy staje się on bardziej wiarygodny. Z tego powodu przy artykułach powinien pojawić się podpis autora, zalecane jest też jego krótkie przedstawienie. To pokazuje, że teksty nie są anonimowe, a publikująca je osoba rzeczywiście może być uznana za eksperta w danej dziedzinie. Czytelnikom łatwiej jest zaufać znalezionym na blogu informacjom, jeśli widzą, kto jest autorem i mogą dowiedzieć się o nim czegoś więcej. W sytuacji, gdy za przygotowywanie wpisów odpowiada agencja copywriterska, można dodać specjalną informację np.: ‘tekst powstał we współpracy z XYZ’. To często stosowane rozwiązanie, kiedy udział w tworzeniu treści na bloga bierze również specjalista będący jednocześnie pracownikiem firmy, zapewniający copywriterom wsparcie merytoryczne.

Dobrze prowadzony blog ekspercki daje możliwość zwiększenia rozpoznawalności firmy, staje się dodatkowym narzędziem promocji oferowanych produktów czy usług, a także kanałem komunikacji z klientami. Warto zadbać o to, aby był on dopracowany pod kątem szczegółów. Blog ekspercki jest dobrym uzupełnieniem firmowych profili w mediach społecznościowych i dlatego nie powinno się lekceważyć jego potencjału.

Artykuł gościnny.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.