Marketing News. 05.2021 – Trendy i zmiany w social mediach

marketingowe newsyKolejne trzydzieści dni za nami, a zatem czas na kolejną porcję ciekawostek ze świata marketingu, social mediów i wszech maści newsów, jakie w tym okresie pojawiły się na planie. Wpis jest telegraficznym skrótem – całość, omówioną na video znajdziesz w nagraniu na samym końcu tekstu.

Ważne: w maju 2021 pojawiło się sporo aktualności i zmian, więc zdecydowanie polecam lekturę, żeby być na bieżąco 🙂

Seria wpisów z tej kategorii pojawia się na blogu mniej więcej co miesiąc, tak, by być podsumowaniem nowości, trendów, zmian i funkcjonalności na popularnych kanałach i platformach do działań marketingowych.

Marketing News to bilans nowinek, wdrożeń i zapowiedzi z zakresu: Facebooka, Instagrama, Google i Seo, Blogowania i Content Marketingu, a także aktualnych informacji dotyczących YouTube, Video Marketingu, obróbki graficznej i innych ważnych ciekawostek. Przegląd prowadzę wspólnie z Pawłem Pieczką i na żywo, w formie live można go posłuchać zawsze w ostatnim tygodniu miesiąca, na FanPage Ogarnięci Online, a tutaj, specjalnie dla osób, które wolą czytać niż słuchać, dzień później pojawia się podsumowanie pisemne.

Marketing News – maj 2021. Podsumowanie

Zestawienie jest podzielone na bloki związane z poszczególnymi platformami i serwisami, na których prowadzimy różne działania marketingowe.

Facebook

  • Koniec statystyk grup odbiorców na Facebooku – FB nie osiada na laurach i nie daje odpocząć od zmian wprowadzanych wewnątrz platformy. Tym razem wycofuje narzędzie statystyki grup odbiorców i zastępuje je czymś nowym. Jeśli zdążyłeś przyzwyczaić się do poprzedniego sposobu monitorowania aktywności użytkowników, to cóż, czas się przestawić. Więcej: https://nowymarketing.pl/a/32315,facebook-wycofuje-usluge-facebook-analytics-a-wraz-z-nia-narzedzie-statystyki-grup-odbiorcow.
  • Piątkowe zakupy na żywo z FB– W każdy piątek do 16 lipca, możesz oglądać na żywo filmy znanych marek kosmetycznych i modowych, które swoje produkty będą sprzedawały w trakcie live. Dla kupujących oznacza to, że mogą oni odkrywać najnowsze produkty swoich ulubionych marek i zadawać pytania dotyczące rozmiaru, kroju i wskazówek w czasie rzeczywistym. Z kolei markom zakupy na żywo oferują możliwość budowania relacji z klientami, dostarczania nowych, rozrywkowych treści, odpowiadania na pytania i usprawniania procesu zakupu dzięki wygodnej płatności w Sklepach. Transmisje z zakupów na żywo będą dostępne na stronach każdej marki na Facebooku lub po odwiedzeniu karty Sklep –  na urządzeniu mobilnym. Podczas transmisji na żywo można łatwo kupować prezentowane przedmioty , dotykając produktów w strumieniu live’a,  bez opuszczania Facebooka. Źródło: https://about.fb.com/news/2021/05/introducing-your-new-favorite-way-to-shop-live-shopping-fridays/.
  • Facebook i Instagram będą płatne? – Straszak czy przyszłość? Jeśli nie wyrazisz zgody na śledzenie i przetwarzanie Twoich danych przez FB, to za tę porcję swojej prywatności, będziesz musiał zapłacić? iOS 14 wymusza na deweloperach uzyskanie zgody użytkowników na pobieraniu szczegółowych informacji o ich aktywności w sieci, zatem Mark Zuckerberg postanowił zacząć edukować użytkowników o tym, dlaczego Facebook i Instagram są darmowe. „Pomóż Facebookowi być bezpłatnym” – taki komunikat pojawia się przy wyrażaniu zgód na urządzeniach iOS 14. Screeny komunikatu i więcej informacji na https://www.gsmmaniak.pl/1224622/facebook-instagram-apple-prywatnosc/.
  • Zmiany w obsłudze botów na FB – osoby korzystające na fanpage z botów do obsługi wiadomości, muszą wiedzieć, że przyciski z automatycznymi odpowiedziami działają tylko dla osób, które korzystają z wersji mobilnej. Na komputerach niet.
    FB planuje przywrócić tą opcję, ale na razie jej nie ma, więc warto o tym pamiętać, szykując takiego bota. Rozwiązaniem jest zastąpienie klasycznych butonów tzw. szybkimi odpowiedziami na FB dla pecetów, ale niesie to za sobą ograniczenia.

Instagram

Google i kwestie Seo

  • Jak optymalizować bloga pod SEO? – jak poradzić sobie z blogowaniem, jeśli treści tworzysz ciekawe, zdjęcia są super, wartość jest, ale Google niedostatecznie wybija Cię w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, czytelników masz tyle, co kot napłakał? Sprawdź jak może Ci pomóc kilka konkretnych działań optymalizujących bloga i jego treści: https://nowymarketing.pl/a/32443,jak-zoptymalizowac-blog-pod-seo.

Blogowanie, content marketing

Youtube

  • Prawo Youtube do zarabiania tam, gdzie TY nie zarabiasz – Od kilku dni Youtube zasypuje posiadaczy kanałów mailami z informacją o tym, jakie wprowadza nowości. Wśród nich jest m.in piękne zdanie o tym, że Youtube ma prawo zarabiać na reklamach wszędzie, także przy filmach osób, które na nich nie zarabiają. Nie masz odpowiedniej liczby subskrybentów, żeby zarabiać na reklamach przy swoich video? Nie szkodzi! Youtube wykorzysta to miejsce dla swoich reklam, będzie na nim zarabiał, a Ty spokojnie możesz dbać o pozyskiwanie nowych oglądających, do osiągnięcia potrzebnego Ci do zarabiania progu;)

Inne ciekawostki do znalezienia w Video podsumowaniu (patrz niżej)

  • iOS 14.5 a ochrona danych i śledzenie
  • Coma Challenge na Tik Toku
  • Clubhouse na Androida
  • Microsoft Teams Rooms
  • Powerbank Trust Primo Wireless, recenzja
  • Marketing dotykowy

Dodatkowo, o w/w nowinkach możesz też posłuchać nagrania naszej transmisji na żywo. Tu znajduje się znacznie szersze rozwinięcie i dyskusja nad w/w punktami, ale i punkty, o których celowo (taka mała premedytacja), nie napisałam wyżej 🙂

Video podsumowanie marketingowe

Na dziś to wszystko 🙂

Jeśli chcesz dodać coś ciekawego, co poza w/w wyszperałeś w sieci – zostaw komentarz.

Jeśli pomysł na takie comiesięczne zestawienia Ci się podoba – również będzie nam miło, jeśli dasz znać niżej 🙂

close

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.